PROJEKTI

Nakon što je utvrđen javni interes za Mostar sjever - Mostar jug: Naljeto bi Hercegovina trebala postati veliko gradilište Koridora 5C

Tunel Kvanj - Buna u fazi projektovanja, a uskoro se očekuje ugovor za dionicu južno od Mostara

Dionice koje će se graditi, tunel Kvanj - Buna. Autoceste FBiH

Meliha Smajkic

prije 3 dana

Nakon što je Vlada FBiH na posljednjoj sjednici donijela odluku kojom se utvrđuje da je izgradnja dionice autoceste Mostar sjever - Mostar jug na Koridoru 5C od javnog interesa za Federaciju BiH, omogućeno je pokretanje postupka eksproprijacije nekretnina na ovoj dionici.

Kako je objašnjeno, to je ujedno i preduslov za realizaciju projekta izgradnje autoceste na toj dionici.

Izuzetno zahtjevna

Definirani rokovi za odabir izvođača i dodjelu ugovora za ovu dionicu, kao i tunel Prenj, kako su to kazali iz JP „Autoceste FBiH“ jesu prvi i drugi kvartal ove godine. Ujedno, to su najkompleksnije dionice. Tako je dionica Mostar sjever - Mostar jug, prema idejnom projektu, duga 14,2 kilometara, a nakon kolosalnog tunela Prenj, označena je kao izuzetno zahtjevna zbog svog geografskog položaja, kao i samog terena.

Mostar sjever – Mostar jug. Autoceste FBiH

Ta dionica počinje petljom Mostar sjever, a, kako je predviđeno, imat će pet tunela ukupne dužine od 5.883 metra, 10 vijadukata, odnosno mostova u dužini od 1640 metara, dok se otvorena trasa pruža na 6.727 metara. Dionica, također, završava petljom Mostar jug.

Također, uskoro se očekuje potpisivanje ugovora za izgradnju dionice južno od Mostara. Riječ je o dionici Mostar jug - tunel Kvanj u dužini od 9,2 kilometra, a „Autoceste FBiH“ su za tu dionicu dobile saglasnost od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Građevinski radovi

Kada je riječ o dionici tunel Kvanj - Buna, koja je ugovorena u oktobru prošle godine, građevinski radovi bi trebali početi u aprilu, a izvođač trenutno provodi fazu projektovanja. Ta dionica je duga 5,10 kilometara, a najznačajniji radovi će uključivati probijanje tunela Kvanj u dužini od 2.720 metara. Izvođači radova su „China Road and Bridge Corporation“, „Azvirt LLC“ i „Hering“ d.d.Široki Brijeg. Rok za završetak radova je 30 mjeseci.

Brojke:

- Dionica Mostar sjever - Mostar jug, prema idejnom projektu, duga 14,2 kilometara

- Mostar jug - tunel Kvanj dionica je u dužini od 9,2 kilometra

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.