Posljednjih sedmica odnosi između Ilona Maska (Elona Muska), osnivača SpaceX-a i Tesle te šefa Odjela za vladinu učinkovitost u Trampovoj administraciji, i Karlosa Slima, meksičkog milijardera i vlasnika telekomunikacijske kompanije América Móvil, znatno su se zakomplikovali.
Ono što je trebalo da bude profitabilna saradnja između Starlinka, Maskovog projekta za satelitski internet, i Slimove telekomunikacijske mreže u Latinskoj Americi, pretvorilo se u javni sukob s velikim posljedicama za obje strane.
Početak sukoba
Prema izvještaju meksičkog časopisa Proceso, tenzije su porasle u januaru kada je Ilon Mask na svojoj platformi X podijelio kontroverznu objavu u kojoj se insinuira da Karlos Slim ima veze s narkokartelima.
Objavu je prvobitno kreirao profil Wall Street Mav, a u njoj se tvrdi da “Slim ne može postati milijarder u Meksiku bez sudjelovanja u mreži koju kontroliraju i štite kriminalne grupe”.
Meksički milijarder burno je reagovao na Maskovo širenje ove objave. Iako nema zvaničnih dokaza za takve tvrdnje, Slim je, prema izvorima bliskim njegovom timu, odmah prekinuo poslovne odnose sa Starlinkom krajem februara.
Partnerstvo između Starlinka i América Móvil trebalo je omogućiti širenje interneta u ruralnim dijelovima Latinske Amerike, posebno u Meksiku, gdje Slim vlada telekomunikacijskim sektorom. Prekid saradnje uslijedio je ubrzo nakon Maskovog poteza, što ukazuje da je Slim želio očuvati svoj ugled i jasno pokazati da ne tolerira ovakve optužbe.
Posljedice
Raskid saradnje nanio je ozbiljan finansijski udarac Starlinku. Iako precizni iznosi nisu zvanično potvrđeni, prema procjenama latinoameričkih medija poput Expansióna, vrijednost izgubljenog posla u ovoj regiji mogla bi dostići čak sedam milijardi dolara.
Latinska Amerika ključno je tržište za Starlink, koji se bori s lokalnim i globalnim konkurentima, uključujući kineske satelitske kompanije. Za Maska ovaj gubitak nije samo finansijske prirode, već i strateški, jer Starlink propušta šansu za širenje u regiji koja bilježi brz rast digitalne povezanosti.
S druge strane, Slimova América Móvil zadržava dominantnu poziciju na domaćem tržištu, a prema Reutersu, kompanija već razmatra druge opcije za satelitske usluge, uključujući pregovore s partnerima iz Evrope i Azije.