U bolnicama u Mostaru i Mrkonjić-Gradu tokom subote su, usljed povreda zadobivenih u saobraćajnim nesrećama, podlegle dvije osobe. Obje su bile pješaci. Nažalost, statistika pokazuje da na mjesečnom nivou više od jedne osobe život izgubi u svojstvu pješaka. Tako je samo na području Federacije BiH, prema podacima Federalne uprave policije (FUP), za prvih osam mjeseci ove godine poginulo 11 pješaka.
Broj smrtno stradalih osoba u saobraćajnim nesrećama je, općenito, porazan.
Na cestama u FBiH je od januara do avgusta poginulo 76 osoba, među kojima je 49 vozača automobila. Ukupno je evidentirano čak 13.169 saobraćajnih nesreća, a zabrinjavajući je podatak da je u njima povrijeđeno 4.550 osoba.
Budući da podaci za protekli mjesec još nisu kompletirani za cijelo područje FBiH, statistika će biti još poraznija, kada se zna da je samo na području Hercegovačko-neretvanskog kantona u tri nesreće smrtno stradalo čak sedam osoba. Među njima su devetogodišnje dijete i troje mladih starosti od 18 do 22 godine.
Iako je činjenica da imamo lošu cestovnu infrastrukturu, statističko praćenje iz godine u godinu ipak pokazuje da se saobraćajne nesreće najčešće događaju zbog ljudskih grešaka. Saobraćajna pravila i signalizacija grubo se krše, a kako to stručnjaci nerijetko iznose, glavne ubice u saobraćaju su brzina, alkohol, nekorištenje sigurnosnog pojasa i mobitel.
To napominje i Ramiz Tiro, sudski vještak saobraćajne struke, koji ističe da tom popisu treba dodati i drogu, pogotovo kada je riječ o mladim vozačima, koji, kako objašnjava, koriste automobil kao sredstvo za uživanje i dokazivanje pred drugima.
- Vrlo je opasno kada je na cesti mlad vozač snažnog automobila, koji obično nisu prilagođeni našim cestama. Naravno, ne griješe samo mladi vozači, već i stariji, iskusniji, koji se dovode u opasne situacije - kaže nam Tiro.
Naglašava da se u BiH vlasti uopće ne posvećuju ovom problemu te da saobraćajne nesreće uglavnom postaju samo dio ukupne statistike.
Da su ceste u BiH među najsmrtonosnijim u Evropi pokazali su rezultati posljednjeg istraživanja Bosanskohercegovačkog auto-moto kluba (BIHAMK), prema kojem u saobraćajnim nesrećama pogine 70 osoba na milion stanovnika, dok je u zemljama Evropske unije prosjek 51 smrtni slučaj na milion stanovnika.
- Pa mi nemamo dugoročnu strategiju sigurnosti saobraćaja, nema skoro nikakvih analiza, stručnih skupova i slično. Grade se brze ceste, a struka se skoro ništa ne pita. Da ne spominjem činjenicu da na svim cestama nismo označili crne tačke. Brojna mjesta na kojima se često događaju nesreće nisu označena, kao što imamo slučajeva da na mjestima na kojima bi trebale biti ne postoje zaštitne ograde. Imao sam slučaj u svojoj praksi gdje je vozač sletio u provaliju jer nije bilo zaštitne ograde - iznosi Tiro.