Mornaričkog oficira Josea Trianu CNN-ov Zachary Cohen zatekao je u kapetanskoj fotelji na zapovjednom mostu kako promatra horizont na kakvih 15 metara visine iznad palube.
Tačnije, iznad piste apsolutno najmodernijeg nosača borbenih aviona na svijetu, USS Gerald R. Forda.
"Ovaj brod praktično može voziti i sam", kazao je Triana i pokazao na touch-screen na kojem su mu se nalazile sve komande za upravljanje. To je samo jedan od mnoštva briljantnih sistema ugrađenih u nosač aviona čija je gradnja koštala 13 milijardi dolara i koji će Mornarica SAD-a službeno pustiti u puni pogon 22. jula nakon osam godina rada na njemu, unapređenja i testiranja.
Dug 337 metara, 78 metara široke palube, ukupne visine 76 metara, na 25 razina, pogonjen dvama nuklearnim reaktorima A1B, ovo je prvi potpuno novi dizajn u američkoj mornarici nakon 40 godina.
Ovdje će se moći uzlijetati i slijetati brže, brodom će moći upravljati manje ljudi, naravno da će brod biti i otporniji na eventualne prijetnje. "Napravili smo odličan posao u automatizaciji", kazao je kapetan Brent Gaut.
USS Gerald Ford sada ima 2600 mornara, čak 600 manje nego prethodnici iz klase Nimitz. Posjeduje elektromagnetički katapult i usavršen sistem kočenja. Pa kad se tome doda veća paluba, premješten komandni toranj, ispada da ovaj nosač aviona može lansirati za trećinu više aviona nego prethodnici.
"Što više mogu bombi iznad svoje mete, to sam ubojitiji", jednostavno je zaključio kapetan Rick McCormack. On je komandir nosača, Gaut je njegov prvi oficir i oni su konačno dočekali da im brod zaplovi. A nije bilo jednostavno.
Bilo je kašnjenja, svakojakih problema. Što je bilo u igri dovoljno govori da je ovo tek prvi od tri nosača aviona klase Ford Sljedeći, USS John F. Kennedy, već je dovršen do pola i njegov je rok za puštajne u pogon 2020. Treći će se zvati USS Enterprise i njega će početi graditi tek sljedeće godine.