TRAGEDIJA

Misterija nakon pada letjelice u Indoneziji: Kako je moguće da se sruši potpuno novi avion

AFP

Jutarnji.hr

29.10.2018

Avion Lion Aira na letu JT 610 srušio se u more pri čemu je poginulo gotovo 190 ljudi, a nesreća se dogodila nedugo nakon polijetanja iz glavnog grada Indonezije. 

Mnogo pažnje pridano je podatku da je avion, Boeing 737 MAX 8, bio posve nov. Ovo je prvi veći incident u kojem je sudjelovao taj tip aviona, piše BBC.

Detalja nesreće još uvijek se ne zna mnogo, a i sam uzrok pada neće biti poznat dok ne završi istraga, prenosi Jutarnji.hr.

Avionske nesreće najčešće su kombinacija dva faktora – tehničke i ljudske pogreške – no ima li ova nesreće ikakve veze s činjenicom da je avion bio potpuno nov?

Boeing 737 MAX 8 je u komercijalnoj upotrebi tek od avgusta 2017. U Lion Airu su prošlog jula naveli da su vrlo ponosni što su prva indonezijska kompanija u čijem je vlasništvu ovaj avion te da su naručili čak 218 komada.

Avion koji je u ponedjeljak pao u more, u prometu je tek od 15. avgusta ove godine te je prikupio samo 800 sati leta, kaže Soerjanto Tjahjano iz indonezijske Nacionalne agencije za sigurnost zračnog prometa.

Pilot je nedugo nakon nesreće kontaktirao kontrolu leta u Džakarti i zatražio dozvolu da se okrene i vrati. Izvršni direktor rekao je da su i na jednom prijašnjem letu prijavljene 'određene tehničke poteškoće', no da je to 'riješeno skladno proceduri'.

Edvard Sirajt (Edward Sirait) kaže kako Lion Air trenutno u službi ima 11 takvih aviona te da nema plan prizemljiti ostale avione.

Analitičar avioprometa Geri Soejatman (Gerry Soejatman) rekao je da je veći rizik od nesreće kod jako starih aviona, no da su u određenoj opasnosti i potpuno novi avioni.

- Ako je sve potpuno novo, ponekad se neke poteškoće otkriju tek nakon mnogo sati leta. No, to se obično riješi unutar tri mjeseca - kaže Soejatman.

No, avion koji se srušio u ponedjeljak nije bio ni tri mjeseca star.

Međutim, analitičar Jon Ostrover (Ostrower) kaže da su novi avioni općenito na 'praznicima vezano uz održavanje' jer je sve ionako novo.

Ostrover, inače urednik časopisa za aviopromet "The Air Current", također kaže da svaki novi avion pati od dječjih bolesti te da je to normalno, ali daleko od ozbiljne prijetnje sigurnosti.

Oba analitičara kažu da je sada još prerano donositi zaključke o tome što je pošlo po zlu na letu JT 610.

- Vjerovatno se radi o nekim tehničkim problemima, no sad je još prerano o tome govoriti. Uzrok će se znati kad dobijemo još informacija - kaže Soejatman.

Ostrover je sličnog mišljenja:

- Ne znam zbog čega bi se potpuno novi avion srušio. Ima doista mnogo faktora koji mogu utjecati na ovakve nesreće - kazao je.

Prema službenim podacima firme Boeing, model 737 MAX je najprodavaniji avion u historiji te do sad ima skoro 4.700 naručenih primjeraka.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.