Jedna od najvećih svjetskih online trgovina, kineska "Alibaba" izvijestila je da je na Dan samaca u nedjelju prodaja dosegnula rekordnih 27 milijardi eura, što je 27 posto više nego godinu prije.
Dan samaca, poznat i kao ''dupli 11'' jer pada na 11. novembar., glavni je događaj za kineske trgovce koji na taj dan nude velike popuste.
Samo u prvih 85 sekundi od početka prodaje promet je dostigao cifru od milijardu eura, a čak 8,7 milijardi za oko sat trgovanja, javila je jutros kineska kompanija.
Odgovor na romantično Valentinovo
Alibaba je pokrenuo Dan samaca 2009. godine kao odgovor na romantično Valentinovo, a danas taj trgovački događaj ostvaruje veći promet nego Crni petak i Cyber ponedjeljak zajedno, tvrde agencije.
Ove je godine na prodaju, uz velike popuste, bilo ponuđeno oko 180.000 brendova, uključujući tehnološke kompanije kao što su ''Apple'', ''Xaomi'' i ''Dyson''.
Ipak, premda je prodaja u odnosu na isti dan lani porasla 27 posto, to je sporiji rast nego godinu prije kada je iznosio 39 posto. To je ujedno i najsporiji rast otkako je pokrenut Dan samaca.
Trgovinski sukob između Kine i SAD
Alibabini podaci o prodaji pozorno se prate kao pokazatelj osobne potrošnje u Kini u uvjetima usporavanja aktivnosti u toj drugoj po veličini svjetskoj privredi, među ostalim, zbog trgovinskog sukoba između SAD i Kine.
Premda su jutros najvažniji berzovni indeksi na burzi u Šangaju u plusu, cijene dionica u potrošačkom sektoru pale su gotovo 1 posto jer je ulagače, kažu analitičari, pokolebao sporiji rast prodaje na Dan samaca nego što su očekivali.