SVIJET

Učenicima u Italiji je dosadno u karanteni

Zatvoreni su u domovima

Učenici jedva čekaju povratak u školske klupe. Ilustracija

Avaz.ba

19.3.2020

Zbog novonastale situacije oko koronavirusa, italijanske vlasti odlučile su zatvoriti sve obrazovne javne ustanove što je dovelo do negodovanja mladih koji su prisiljeni provoditi svoje vrijeme zatvoreni u domovima zajedno sa svojim roditeljima.

Iako su škole zatvorene i nastava se ne odvija u tradicionalnom obliku, učenici imaju mogućnost 'online' nastave. Ali, mnogi negoduju i zaključuju da ova vrsta nastave nije kvalitetna te da se ne može uporediti s nastavom u školi.

Biti srednjoškolac, a pogotovo maturant, u ovom trenutku u Italiji sigurno nije lako, upravo zbog neznanja o trenutku završetka novonastale situacije i ponovnom vraćanju u svakodnevnu rutinu.

- Zatvoreni smo u svojim domovima. Slušamo 'online' predavanja po cijele dane bez ikakvog socijalnog kontakta s prijateljima. Družimo se samo s roditeljima - rekao je jedan učenik.

Na samom početku, kada se zaraza korona virusom počela širiti po Italiji, mladi, ali i odrasli, situaciju nisu shvaćali ozbiljno. Mladi su se družili po kafićima i kršili pravilo 1 metar udaljenosti. Kada se koronavirus počeo ubrzano širiti i kada su se mjere sigurnosti pojačale, situacija se promijenila. Počeli su izbjegavati sve socijalne kontakte, a kafići i restorani otvoreni su do 18 sati kako bi se izbjegla veća okupljanja.

Sa svim ograničenjima i zatvorenim školama mladi se osjećaju bespomoćno. Najviše im problema zadaje dosada i nemogućnost izlaženja iz kuće, a nedostaju im škola i prijatelji.

- Moja svakodnevna rutina je uvijek bila kuća-škola-izlasci. Sada ne znam šta da radim. Dosađujem se kod kuće, a najviše me brine koliko će ova situacija trajati – ispričala je italijanska srednjoškolka Katerina Baradel.

- Smatram ispravnom odluku o zatvaranju škola i fakulteta kako bi se smanjio socijalni kontakt i mogućnost zaraze koronavirusom. Što se tiče same organizacije 'online' predavanja, mislim da ona nije u potpunosti funkcionalna. Profesori su se trebali bolje organizirati, razraditi metodologiju predavanja i svi koristiti istu platformu. – ispričao je italijanski srednjoškolac Dijego Piko iz Udina.

- Video predavanja i nisu tako loša. Možda nisu toliko funkcionalna kao tradicionalna nastava, ali i ovo je bolje nego ništa. Budući da gubimo mjesec dana škole i ne znamo kada će ovome doći kraj, jako sam zabrinuta zbog mature. Pridržavam se svih pravila, izlazim rijetko, izbjegavam javni prijevoz, ali ne stvaram paniku. Jedva čekam povratak u školske klupe – ispričala je maturantica iz Udina Virdžinija Faseta.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.