ODLUČENO JE

Norveška uvodi porez na električne automobile

Električni automobil nova je normala za Norvežane, a to znači da moramo preispitati upotrebu novca kojim društvo raspolaže, izjavio je državni sekretar u ministarstvu saobraćaja

Električni automobil. TWITTER

A. O.

3.1.2023

Norveška je potvrdila prvo mjesto u svijetu po prodaji električnih automobila u 2022. godini i vlada ih se sada sprema oporezivati, prebacujući fokus na elektrifikaciju teških kamiona. 

Električna vozila na baterije činila su lani 79.3 posto prodanih novih automobila, najviše otkad su puštena u prodaju, objavila je u ponedjeljak Norveška federacija za saobraćaj (OFV).

U 2021. njihov je udio iznosio 65 posto, a prije deset godina samo 2,9 posto. Norvežani su lani najviše kupovali Teslin Model Y, na drugom je mjestu Volkswagenov ID.4, a na trećem Škoda Enyaq. 


Vodeća pozicija na tržištu

Tesla je tako zadržao vodeću poziciju na tržištu, s udjelom od 12.2 posto, ispred VW-a koji je osvojio 11.6 posto, pokazuju podaci o registracijama.

Kina je daleko najveće tržište automobila, ali Norveška prednjači u svijetu s tržišnim udjelom električnih automobila, uz podršku izdašnih vladinih subvencija. Kako bi potaknula građane na kupnju, vlada je ukinula poreze na kupnju, koje plaćaju kupci benzinaca.

Tako je električni Porsche Turbo S stajao minimalno 1,7 miliona norveških kruna. Kada bi se oporezivao kao benzinski pandan, stajao bi 2,1 milion kruna. Teret za proračun natjerao je u međuvremenu da ispita poreznu politiku.

Poticaji su u 2022. državnu blagajnu stajali 3,75 milijardi eura, objavilo je ministarstvo finansija, i vlada sada planira izmjene u sistemu poticaja.


Težina vozila

Najavili su novi porez koji će se bazirati na težini vozila i već je izazvao kritike u udruzi vlasnika automobila, uz upozorenja da je motor električnog vozila teži od onog s pogonom na fosilna goriva. 

- Pribojavamo se pada prodaje jer je vlada predložila novi porez koji će se bazirati na težini - objasnio je portparol Norveške automobilske federacije (NAF) Tor Egil Bredlend (Thor Egil Braadland).

Vlada istodobno nije ponudila kompletno rješenje za ključne praktične probleme vlasnika električnih automobila, koji i dalje muku muče sa stanicama za punjenje i plaćanjem njihove upotrebe, dodao je Bredlend. 


Vlada brani svoju politiku

- Da bi se dobro pripremio za električni automobil, vlasnik u Norveškoj mora imati 10 do 15 aplikacija. Dobro znamo da mnogi građani zato odgađaju kupnju električnog vozila - pojasnio je.

NAF se zalaže za "e-roaming" koji bi vozače poštedio te obaveze. Vlada brani svoju politiku i tvrdi da porezi neće pokolebati građane. 

- Električni automobil nova je normala za Norvežane, a to znači da moramo preispitati upotrebu novca kojim društvo raspolaže - izjavio je državni sekretar u ministarstvu saobraćaja Johan Vasara.

- Potpuno smo sigurni da ništa ne može ugroziti budućnost električnih automobila (u Norveškoj) - istakao je Vasara, dodavši da se vlada sada mora fokusirati na druge saobraćajne segmente, poput teških kamiona. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.