PUTNIČKI AVION

Avionu u SAD-u za vrijeme leta otpao prozor, kroz njega se vidjelo nebo

Alaska Airlines je poručio je će privremeno prizemljiti svih 65 svojih zrakoplova 737 Max 9 zbog provođenja istrage

U avionu otpao prozor. BBC

D. H.

6.1.2024

Putnički avion u Americi izgubio je dio trupa u zraku, zbog čega je morao prisilno sletjeti u američkoj državi Oregon.

Boeing 737 Max 9 Alaska Airlinesa vratio se u Portland 35 minuta nakon što je poletio za Kaliforniju. Otpao mu je vanjski dio trupa, uključujući i prozor. Alaska Airlines je priopćio da je na letu bilo 177 putnika i članova posade te da je avion sigurno sletio.

Alaska Airlines je poručio je će privremeno prizemljiti svih 65 svojih zrakoplova 737 Max 9 zbog provođenja istrage.

Boeing je rekao da je svjestan incidenta i da "radi na prikupljanju više informacija".

"Otvor je bio širok poput hladnjaka"

Putnik Diego Murillo, koji je bio na putu za Ontario u Kaliforniji, rekao je da je otvor bio "širok poput hladnjaka" i opisao da je čuo "stvarno glasan prasak" dok su maske za kisik padale odozgo.

- Rekli su da je u tom redu bio klinac čija je majica bila isisana s njega i izvučena iz aviona, a majka ga je držala kako bi osigurala da ga ne povuče za njom - rekao je za KPTV.

Šef Alaska Airlinesa Ben Minicuci rekao je da će svi prizemljeni avioni biti vraćeni u upotrebu tek nakon završetka potpunog održavanja i sigurnosnih pregleda. Pohvalio je napore šest članova posade na letu koji je dosegao gotovo pet kilometara (4876 metara) kada je započeo hitno spuštanje.

Na fotografijama i snimkama koje je objavio BBC vidi se rupa u avionu kroz koju je vidljivo noćno nebo. Vide se i izolacijski materijali. Ostale fotografije prikazuju sjedalo najbliže zahvaćenom dijelu, sjedalo do prozora za koje su putnici rekli da nije bilo zauzeto, nagnuto naprijed bez jastuka.

- Jako mi je žao svega što su putnici ovoga leta doživjeli. Zahvalan sam na odgovoru naših pilota i stjuardesa - rekao je Minicucci.

U audio isječku koji je objavio BBC može se čuti kako pilot razgovara s kontrolom zračnog prometa tražeći preusmjerenje. 

- Htjeli bismo se spustiti niže ako je moguće. Imamo hitan slučaj. Pada nam tlak, moramo se spustiti, imamo 177 putnika - čuje se na snimci.

Prema fotografijama, rupa se nalazila u stražnjoj trećini aviona, iza krila i motora.

MAX 9 ima vrata stražnje kabine iza krila koja se mogu aktivirati u zbijenim konfiguracijama sjedala kako bi se zadovoljili zahtjevi evakuacije, rekao je Flightradar24.

No ta vrata su trajno "blokirana", odnosno deaktivirana na zrakoplovima Alaska Airlinesa.

Ta vrata potječu od ranijeg modela - 737-900ER. Nekoliko operatera tog modela koji ne treba dodatna sjedala odlučilo je blokirati vrata prije isporuke, smanjujući težinu i čineći kabinu fleksibilnijom.

Boeing i Alaska Airlines nisu odmah odgovorili na zahtjev da se oglase o vratima.

Avioni stručnjak: Morat ćemo vidjeti što se dogodilo

Boeing 737 Max opisan je kao "najprovjeravaniji transportni zrakoplov u historiji" nakon niza sigurnosnih problema i istraga. Bio je prizemljen u martu 2019. na godinu i pol nakon što su se dva njegova modela srušila pod sličnim okolnostima, usmrtivši one koji su bili u njemu.

Avionski stručnjak John Strickland rekao je da se incident Alaska Airlinesa uvelike razlikuje od tih nesreća, dodajući da je 737 Max, otkad je vraćen u promet, imao "ogromnu sigurnosnu evidenciju".

- Iako znamo malo dokaza zašto je ovaj dio trupa otpao, to nema nikakve veze s prizemljenjem zrakoplova na 18 mjeseci - rekao je za BBC News.

"Ali, prirodno je da Alaska Airlines zauzima oprezan pristup prizemljenju svoje flote i morat ćemo vidjeti što će se dogoditi u nadolazećim satima ako Boeing i američke vlasti izdaju nove upute."

Nedavno je Boeing rekao da će povećati tempo isporuka 737 Maxa nakon što je riješio pogrešku u opskrbi koja je zahtijevala dugotrajne inspekcije novih zrakoplova i njihovog inventara, izvijestila je novinska agencija Reuters.

Oko 1300 zrakoplova 737 Max isporučeno je kupcima, pokazuju podaci Boeinga.

Prošlog mjeseca Savezna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) pozvala je zrakoplovne kompanije da pregledaju modele Max zbog mogućih labavih vijaka u sustavima upravljanja kormilom.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.