SAD

Počelo uklanjanje ruševine mosta koji se srušio kada se u njega zabio brod

Inženjeri su započeli opasan i kompliciran zadatak uklanjanja ruševina uništenog mosta

U SAD-u su počeli uklanjati ruševine mosta. Anadolija

Anadolija

1.4.2024

U SAD-u su počeli uklanjati ruševine mosta koji se srušio kada se u njega zabio brod, javlja Anadolija.

Započeli opasan i kompliciran zadatak

Inženjeri su započeli opasan i kompliciran zadatak uklanjanja ruševina uništenog mosta Francis Scott Key s rijeke Patapsco u Baltimoreu. Radnici režu i podižu željezne ostatke mosta.

Guverner Marylanda Wes Moore rekao je da je operacija bila izuzetno složena.

Kako javlja Guardian, objasnio je da su se suočili s brodom veličine gotovo Eiffelovog tornja, na kojem je ležao srušeni most.

Kolaps mosta, koji se dogodio 26. ožujka nakon što se 300 stopa dug Dali kontejnerski brod zabio u njega, nacionalna je, a ne samo lokalna, ekonomska katastrofa, prema Mooreu.

Luka Baltimore jedna je od najprometnijih luka u Sjedinjenim Američkim Državama, što znači da će nesreća pogoditi "farmera u Kentuckyju, trgovca automobilima u Ohiju i vlasnika restorana u Tennesseeju", rekao je.

Uz luku je izravno vezano oko 15.000 radnih mjesta, a neizravno dodatnih 140.000. Kroz ovu luku prolazi više automobila i polukamiona nego bilo koju drugu u SAD-u, a luka je također važno središte za poljoprivrednu opremu.

Lani je u luci pretovareno više od milijun kontejnera ili više od 50 milijuna tona strane robe, vrijedne oko 80 milijardi dolara, navodi Guardian.

Ministar prometa Pete Buttigieg nije mogao dati vremenski okvir za uklanjanje ostataka mosta ili njegovu ponovnu izgradnju. Kako je rekao, most se gradio pet godina, što nije pokazatelj koliko će trajati njegova zamjena.

Operacija uklanjanja mosta

Operacija uklanjanja mosta pojačana je dolaskom ogromne dizalice koja može podići 1.000 tona, sa šest drugih dizalica na rijeci na mjestu događaja. Sudjeluju i deseci brodova.

U trenutku nesreće na mostu je radilo osam radnika, od kojih su samo dvojica preživjela. U vozilu pod vodom pronađena su tijela dvojice, a još četiri radnika za koja se vjeruje da su poginuli još nisu pronađena.

Sada je glavni konstrukcijski zadatak otvoriti prolaz manjim brodovima za ulazak i izlazak iz luke. Dopuštanje većim brodovima da plove do luke i iz luke trajat će mnogo dulje.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.