Radionicom za osnovce i srednjoškolce pod nazivom "Komparacija dramske i operne predstave", koja je održana sinoć u Konjicu, završena je manifestacija Teatar baština ’24., a radionicu je vodila Emina Alaoui Jazdi (Yazidi).
Teatar baština ’24. suradnja s profesionalnim kazališnim produkcijama”, publici u Konjicu i brojnim gostima ovog grada "darovao" je gostovanja teatarskih produkcija te ostale bogate programske sadržaje, navodi se u priopćenju narodnog univerziteta Konjic.
S obzirom na to da radionica nosi naziv "Komparacija dramske i operne predstave", o povezivanju ove dvije umjetnosti i na koji način ih nastoji približiti, Jazdi je kazala kako smatra da u teatru ima mnogo elemenata opere, naročito u impostaciji glasa, svakog glumca.
- Dakle, ne znam, mnogi su čitali i istraživali operu i teatar, ali je možda nekima manje poznato da je klasična antička teatarska izvedba zapravo imala u sebi puno elementa opere, odnosno korskog pjevanja. Na momente su glumci izlazili da bi dočarali neku situaciju do kraja, izlazili su i pjevali su zapravo pjesmu ili neki ep ili dio koji je zapravo trebao pojačati situaciju o kojoj upravo glumci govore. Tako da je to zapravo, oni su blizanci – opera i teatar te po meni da su zapravo nepodjeljivi - poručila je Jazdi.
U svom pedagoškom radu Jazdi se bavila radionicama muzikoterapije za nastavnike i pedagoge osnovnih škola, obrazovanjem djece i mladih za vokalno i korsko pjevanje, dramskim i scenskim pokretom. O muzikoterapiji i koliko ona sama ima efekta na ljudsko zdravlje Emina Alaoui Yazidi je istaknula nekoliko stvari.
- Muzikoterapija je potisnuta, a zapravo bi trebala biti jedan od najvažnijih elemenata današnjeg modernog načina življenja, zato što prije svega usporava čovjeka u ovom suludom ritmu i u svakodnevnoj životnoj trci. Smatram da bi zaista muzikoterapija trebala biti svakodnevni odmor svakog modernog čovjeka, od djeteta do čovjeka starije životne dobi. Mislim da bi zaista u tijeku dana trebalo imati vremena oslušnuti samog sebe, makar pet minuta - zaključila je Jazdi.