Kod otoka Jabuke turski teretni brod Haksa jutros je doživio havariju nakon prodora mora u prostor strojarnice.
Brod prevozi 3.000 metričnih tona sinter magnezita, opasnog materijala koji se koristi u proizvodnji vatrostalnih materijala, a dodatnu opasnost predstavlja pogonsko gorivo i mazivo, kojeg u brodskim spremnicima ima oko 70 tona.
Ronioci su uspjeli zatvoriti rupu na turskom teretnom brodu sa toksičnim materijama koji je doživio havariju kod otoka Jabuke u hrvatskim teritorijalnim vodama i počeo da tone usljed prodiranja vode.
Pomoćnik hrvatskog ministra mora, saobraćaja i infrastrukture Siniša Orlić rekao je da je akcija u toku i izrazio nadu da će sve biti završeno bez ljudskih žrtava i bez zagađenja mora.
-Ovo je bila dosta opasna situacija. Kako su stvari jutros stajale izgledalo je kao da će brod potonuti - rekao je Orlić novinarima.
On je napomenuo da je turski brod porinut 1993. godine, da ima ispravne dokumente i da je često boravio u hrvatskim lukama.
-Prema dokumentima, kontrolisan je šest puta u posljednje dvije godine i jednom je zaustavljen u Trstu. Ne možemo reći da je uzrok havarije njegovo neodržavanje, ali moramo ga izvući na suho kako bismo to tačno ustanovili - kaže Orlić.
Trenutno je dio posade turskog broda u Splitu, a drugi dio na brodu.
U arhipelagu otoka Jabuke rano jutros dogodila se havarija na turskom teretnom brodu usljed prodora vode u mašinske prostorije, a nakon SOS poziva pokrenuta je hitna evakuacija posade.
Turski brod prevozi 3.000 metričkih tona sinter magnezita, a u brodskim spremnicima nalazi se oko 70 tona pogonskog goriva i maziva.