ISTRAGA NESREĆE U SRBIJI

Posada aviona shvatila je da će se survati, manevrom su izbjegli naseljeni dio

Ne postoji star ili mlad avion, postoji ispravan ili neispravan, rekao Stevanović

Istraživanje sprovode dvije vojne komisije. Tanjug

Avaz.ba

27.9.2020

Ekstremno mala visina na kojoj je letio "MiG-21" iznad sela Brasina kod Malog Zvornika, kao i posljednji manevri neposredno prije pada letjelice, u središtu su istrage koja je otvorena povodom teške vazduhoplovne nesreće u kojoj su poginula dvojica pilota Ratnog vazduhoplovstva Srbije, major Dejan Krsnik i kapetan prve klase Zvonko Veselinović.


Oni su tragično nastradali u petak ujutru, na redovnom letačkom zadatku, kada se letjelica kojom su upravljali iz zasad nepoznatih razloga, tik iznad okolnih kuća, survala u obližnji potok.

Ove okolnosti čine osnovu istraživanja koje sprovode dvije vojne komisije - jedna u nadležnosti Generalštaba Vojske Srbije i druga, stručna, koju vodi Komanda Ratnog vazduhoplovstva. Njihov zadatak je da prikupe sve činjenice, izjave očevidaca i rezultate ekspertize olupine "MiG-a 21" i daju odgovor o tačnom uzroku pada letjelice, piše Blic.

Prve informacije iz istrage, pišu "Novosti", zasad isključuju neispravnost letjelice, a tok dalje istrage usmjeravaju na izuzetno malu visinu i eventualno ljudski faktor u upravljanju letjelicom. Vojni istražitelji zasad su na stavu da je posada pokušavala da na veću visinu izvuče avion koji je iz još nepoznatog razloga izgubio silu uzgona.

Time se objašnjavaju posljednji manevri pilota, "okretanje" aviona, kao i odbačen rezervoar letjelice, koji je završio u obližnjem malinjaku.

Avio se srušio u petak ujutru, na redovnom letačkom zadatku. Tanjug

Šta je dovelo do tragičnog ishoda mogao bi da "kaže" i uređaj za bilježenje parametara leta, koji snima većinu promjena u radu motora, sklopova i instalacija, kao i komandi iz kabine. Ovaj aparat, međutim, bilježi podatke na traci, pa je veliko pitanje da li je u eksploziji letjelice i požaru koji je uslijedio ostala neoštećena i upotrebljiva za očitavanje. Ovi podaci, ukoliko su sačuvani, biće "preklopljeni" sa planom leta i komunikacijom pokojnih pilota sa operativnim centrom u Komandi RV.


- "MiG 21" prošao je sve propisane procedure prije polijetanja. Ništa zaista nije ukazivalo da mu predstoji tragedija. Petak je na Batajnici bio relativno miran dan, jer zbog najavljene promjene meteoroloških uslova nije planiran veliki broj letova. Svega nekoliko aviona je na zadatke poletjelo između osam i devet sati. Nažalost, Zvone i Krsnik nisu se vratili - kaže sagovornik iz Ratnog vazuhoplovstva VS.

Komisija će analizirati i činjenicu da je avion pao na svega nekoliko stotina metara od rodnog sela pilota Zvonka Vasiljevića, kao i da je majci prethodno najavio da će prelijetati preko porodične kuće u Donjoj Borini. Važna okolnost je i da je "MiG 21" napravio dva preleta preko sela, prije nego što će se survati u smrt. Gotovo da nema dileme da je nesretna posada shvatila da letjelica nezaustavljivo juri ka tlu, pa su uspjeli da izbjegnu naseljeni dio sela i obruše se na parcelu bez kuća.


Stradali piloti. Ministarstvo odbrane Srbije

Poznavaoci vojne avijacije podsjećaju na srazmjerno rijetke tehničke kvarove kao uzroke nesreća, ali i kažu da je "MiG 21" avion koji ponekad zna da promijeni ćud. Starost letjelice obično je - trećerazredno pitanje.

- Ne postoji star ili mlad avion, postoji ispravan ili neispravan. "MiG 21" pouzdan je i siguran avion, ali mnogo je iskustava o problemima koji su se javljali u njegovom korištenju u JNA i drugim armijama. On traži pilota koji ga zna u dušu, dok letačima drugih vazduhoplova može da zada različite glavobolje. Drugim riječima, traži sigurnu ruku, koja može da bude ključna u nepredviđenim situacijama - kaže Miodrag Stevanović, pukovni Ratnog vazduhoplovstva u penziji.


Pukovnik u penziji Zoran Biserčić povodom tragedije koja je pogodila Vojsku Srbije kaže da uzroci nesreće mogu biti različiti, ali da sigurno ne može biti da je avion poletio neispravan.


- Sigurno je da je poletio ispravan, a razlozi pada mogu biti različiti - kvar, loš postupak pilota... Može biti i splet okolnosti, prosto desi se. Pilotski posao je izuzetno rizičan, a na njega utiče hiljadu faktora. Pilot samo u slijetanju, za svega koji minut, obično napravi oko 3.000 pogleda očima - pojašnjava Biserčić, piše Blic.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.