U Mostaru je u posljednje dvije godine izgrađeno čak osam kružnih tokova, a koncem protekle sedmice završeni su radovi na onom na Bišću Polju, na južnom izlazu iz grada, na spajanju sa magistralnom cestom M-17.
Prometni čepovi
Prema riječima Salema Bubala, direktora Zavoda za prostorno uređenje Grada Mostara, na ovaj način se rješavaju prometni čepovi i smanjuju su gužve, a svi projekti izgradnje su u skladu s važećim planskim dokumentima.
- U izradi ključnih planskih dokumenata uvršteni su i kružni tokovi koji se, evo, realiziraju na terenu, naravno, u skladu s finansijskim i drugim mogućnostima. Kružni tokovi su se pokazali kao idealno rješenje i ovi što su izgrađeni nisu posljednji - otkrio nam je Bubalo.
Prema njegovim riječima, u narednom periodu je planirana izgradnja kružnih tokova kod zgrade „Vodovoda“, odnosno ulaska u Kampus Univerziteta „Džemal Bijedić“, kao i u Zaliku i na Carini, gdje će raskrsnice sa semaforima otići u povijest.
- Do sada su se svi izgrađeni kružni tokovi pokazali kao prava opcija, pogotovo onaj u Zaliku, koji ima spojnicu s novoizgrađenim mostom Avenija - Sutina - rekao je Bubalo.
Smrtne posljedice
To što gradske vlasti kružnim tokovima gase prometna žarišta, pozdravlja i struka. Kako nam je rekao Ramiz Tiro, vještak saobraćajne struke, pokazalo se da semafori na brojnim raskrsnicama nisu kvalitetno rješenje. S druge strane, naveo je, postoje brojne tačke s velikim procentom saobraćajnih nesreća sa smrtnim posljedicama.
Najsigurnije rješenje
- Upravo izgradnja kružnog toka povećava sigurnost saobraćaja. Dakle, kružni tok je jedno od najsigurnijih rješenja, posebno na onim mjestima odnosno raskrsnicama gdje su evidentne gužve. I gdje se to može tehnički izvesti - kazao nam je Tiro.