Isporuka trolejbusa iz Bjelorusije odvijat će se sukcesivno, tako da svakog mjeseca dolaze novi trolejbusi, kako bismo krajem septembra ove godine dobili svih 35.
Kazao je ovo ranije za „Avaz“ Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, i na taj način, po ko zna koji put, obmanuo javnost gađajući se s rokovima. Činjenica je da je do sada samo pet bjeloruskih trolejbusa stiglo u Sarajevo.
Podsjetimo, nakon agresije Rusije na Ukrajinu u februaru ove godine, Evropska unija proširila je sankcije Bjelorusiji, koja je glavni saveznik Vladimira Putina i s čije teritorije je omogućeno ruskoj Putinovoj vojsci da vrši napade. Ova država i ranije se nalazila pod sankcijama EU zbog krađe izbora od njenog diktatora Aleksandra Lukašenka i masovnog kršenja ljudskih prava.
S tom i takvom Bjelorusijom, vlada Edina Forte u Kantonu Sarajevo sklopila je sporazum o kupovini 35 trolejbusa. Od tog broja samo njih pet je stiglo u glavni grad BiH, dok se očekuje isporuka još njih 30. Štetini trolejbusi zaglavili su negdje na granici, iako je on uvjeravao javnost kako je sve uredu i kako će ovi trolejbusi stići u narednom periodu, postavlja se pitanje kako.
Na naš novi upit kada će doći preostali trolejbusi iz Bjelorusije za koje su novac dali građani Kantona Sarajevo, iz Štetinog kabineta nismo dobili odgovor, kao ni na mnoga ranije postavljena pitanja.
Bjelorusiji je za ove trolejbuse plaćeno skoro 40 miliona KM. No, Fortina vlada i ministar Šteta nikada javnosti nisu prezentirali sklopljene ugovore iz Minska. Pozivajući se na Zakon o slobodnom pristupu informacijama, tražili smo ranije na uvid potpisane ugovore, no iz Štetinog kabineta dobili smo odbijenicu, a sada i šutnju na pitanje gdje su „zapeli“ trolejbusi.
Ministar saobraćaja KS, poznat po davanju brojnih obećanja i isto toliko kašnjenja u njihovoj realizaciji, od početka godine izvještavao je, uz prigodan video, o dolasku novih trolejbusa iz Bjelorusije. No, posljednji od njih stigao je u martu...
Nemamo problema s uvozom vozila, ranije je kazao Šteta i, očigledno, po ko zna koji put, prevario građane.
- Kompanija iz Bjelorusije je ishodovala EU certifikat za kompletnu seriju i model trolejbusa koji se proizvodi za Sarajevo. Trenutno stanje u svijetu nije značajnije utjecalo na realizaciju ugovora. Mi smo procedure javnih nabavki za ovaj projekt provodili 2019. i 2020. godine i odabir proizvođača trolejbusa vršen je u skladu s međunarodnim pravilima i procedurama EBRD-a - istakao je tada Šteta.
Šteta nam nije odgovorio ni koliko je, od pet novih trolejbusa koji su stigli u Sarajevo, njih u funkciji. Čim su pušteni u promet, bilo je problema s njima. Kako su pojasnili nadležni, „desila se nejasnoća softverska“.