Najprodavaniji francuski automobil svih vremena, kultna Renaultova "četvorka", jedan je od legendarnih četvorotočkaša koji su veliki broj ljubitelja imali i na prostoru bivše Jugoslavije, piše „Telegraf.rs“.
Ovaj "Mali div", kako su ga zvali, automobil sa "drškom kišobrana" umjesto ručice mjenjača, i dan danas je dosta prisutniji na putevima svijeta od većine svojih savremenika, kao što su Buba, Spaček ili Fića. Njegovoj popularnosti na ovim prostorima doprinjela je i činjenica da ih je u Jugoslaviji, u fabrici IMV u Novom Mestu, proizvedeno čak 575.960.
Nije mali ni broj "četvorki" koja se još uvek kreću ulicama i putevima širom Srbije i Balkana, ali nema mnogo onih za koje se može reći da su u izvanrednom stanju.
Da to ne bude baš sasvim tako postarao se Lozničanin Aleksandar Nikolić, koji je od svoje "četvorke" iz 1979. godine, napravio auto koji danas bez problema može da se pojavi na bilo kojoj izložbi odltajmera.
Nikolić kaže da je automobil nije loše izgledao ni prije kompletne restauracije, ali da je on sam imao želju da ovom četrdesetogodišnjaku vrati stari sjaj. A da je u tom i uspio, dovoljno govore fotografije!
Aleksandrov Renault nosi oznaku 4 TL i pokreće ga poznati motor od 850 kubika, sa 34 konjske snage. Automobil je sve ove godine u njegovom vlasništvu, sam motor i kompletan enterijer su originalni.
Automobil je cio svoj dosadašnji vijek proveo u vlasništu Aleksandrovog kuma, koji ga je čuvao u garaži i nije ga mnogo vozio. O vlasnikovoj brizi i pažnji koju je posvetio svom autu svjedoči i činjenica da je za 41 godinu fenomenalna "četvorka" prešla samo 93.618 kilometara.
Zato nikoga i ne treba da čudi to što se ovaj Renault iz 1979. godine prodaje po cokeni od 8.350 eura.