Iako fizička privlačnost igra značajnu ulogu u odabiru partnera, nečiji miris i boja glasa itekako su presudni u odabiru, kaže Agata Grojecka (Groyecka), istraživačica sa poljskog Instituta za psihologiju pri Univerzitetu u Vroclavu.
- Atraktivnost igra glavnu ulogu u ljudskoj neverbalnoj komunikaciji i široko je istraživana u različitim poljima savremene psihologije. Istraživači su prikupili uvjerljive dokaze koji podupiru evolucijske funkcije fizičke privlačnosti i njegovu ulogu u našem svakodnevnom životu, dok su u isto vrijeme uglavnom ignorirali značajan doprinos ne-vizualnih modaliteta i odnosa među njima - objasnila je u opširnom izvještaju objavljenom na stranici "Frontiers in Psychology".
- Zvučni i mirisni znakovi mogu, posebno ili u kombinaciji, snažno uticati na prividnost pojedinca, a time i na stavove i postupke prema toj osobi. Impresivna je količina informacija koje se mogu procijeniti o osobi isključivo od njenog ili njegovog mirisa i glasa - dodala je.
Ona je sa svojim timom proučila 30-godišnje rezultate istraživanja na temu privlačnosti.
- U posljednje vrijeme većina literature usmjerena je na vizualnu atraktivnost, primjerice, privlačnost lica ili tijela. Međutim, literatura o drugim osjetilima i njihova uloga u društvenim odnosima u značajnom je porastu i ne treba je zanemariti - kazala je ova istraživačica.
Ipak, naglašava kako su zajedno - izgled, glas i miris - najbolja kombinacija u izboru pravog partnera.
- Iako su vizualni znakovi doista snažni prediktori procjene ukupne atraktivnosti, na atraktivnost utiče i glas osobe i miris. Zajedno, izgled, zvuk i miris čine ključna osjetila koja obrađuju informacije u vanjskom okruženju, a koje u kombinaciji povećavaju učinkovitost naših postupaka i reakcija. Za razliku od drugih osjetila (okus i dodir), ljudi mogu stvoriti prve dojmove drugih na temelju njihovog vizualnog izgleda, glasa ili mirisa čak i na određenoj udaljenosti, bez uključivanja volje ili svijesti - objašnjava ova stručnjakinja.
- Kombiniranje atraktivnog lica s atraktivnim glasom ili mirisom može rezultirati višim ukupnim prosudbama privlačnosti - naglasila je.