Kompanija Microsoft potvrdila je da će uložiti najmanje 10 milijardi dolara (oko 20 milijardi KM) u vještačku inteligenciju, poznatu pod nazivom ChatGPT-a.
Tokom proteklih nekoliko sedmica postojale su spekulacije u medijima o ovom kolosalnom finansijskom poslu.
Partnerstvo kompanija
Tačnu šifru Microsoft nije potvrdio, ali naveli su da će partnerstvo između dvije kompanije biti produženo.
Ova nedavna investicija je treća faza finansijske obaveze Microsofta prema ovoj kompaniji. Izvršni direktor Microsofta Satja Nadela (Satya Nadella) rekao je da će se pristup umjetnoj inteligenciji značajno poboljšati.
- U sljedećoj fazi našeg partnerstva, programeri i organizacije u različitim industrijama imat će pristup najboljoj AI platformi, modelima i lancu alata za izgradnju i pokretanje svojih aplikacija - kazao je Nadela.
ChatGPT je chatbot koji je krajem prošle godine objavio OpenAI, kompanija koju su prvobitno osnovali Ilon Mask (Elon Musk) i Sem Altman (Sam Altman). Ovaj revolucionarni alat prijavio je milion korisnika početkom decembra nakon što je bio online oko sedmicu dana.
Ekskluzivni provajder za OpenAl i dalje će biti Microsoft. Nova radna istraživanja API usluga, također će voditi.
Finansijska pozicija
Podsjetimo, Microsoft već ulagao u OpenAI u ranijim fazama. Postojala je prvobitna investicija od milijardu dolara u startup sa sjedištem u San Francisku (Franciscu) još 2019. godine. Od tada je Microsoft tiho uložio još dvije milijarde dolara u kompaniju, prema izvorima iz industrije.
Prema nedavnom izvještaju u New York Timesu, Microsoft se oslanja na svoju snažnu finansijsku poziciju i moć AI alata koje je kreirao openAI kako bi bio na čelu generativne umjetne inteligencije. Ovo se odnosi na tehnologiju koja može generirati tekst, slike, objave na društvenim mrežama i druge medije iz kratkih tekstualnih izvještaja.
ChatGPT je položio MBA ispit koji je dao profesor Varton (Wharton).
Korištenje alata
Nastavnici su izvještavali da učenici koriste alat koji pokreće umjetna inteligencija za pisanje eseja. Mnoge kompanije su počele da koriste alat za kreiranje sadržaja jer se lista upotreba kreće između zabavnog i funkcionalnog.
OpenAI je nedavno otkrio ono što su mnogi očekivali, da će unovčiti alat i ponuditi profesionalnu verziju. Premium verzija bi se zvala ChatGPT Professional i dolazila bi bez vremena nedostupnosti, bržih odgovora i neograničenih poruka.
Monetizacija bi mogla biti izuzetno uspješna.