Mlađe generacije objeručke su prihvatili biometriju koja je u usponu kada se radi o potvrđivanju identiteta prilikom onlajn plaćanja.
Rastući broj sve sofisticiranijh prijetnji poslovanju i transakcijama online, u zadnje vrijeme posebno potpomognutih umjetnom inteligencijom, traže robusna, pouzdana i učinkovita rješenja za odbranu.
Takve su mjere nužne za zaštitu ključne imovine poput osjetljivih korporativnih i osobnih podataka, intelektualnog vlasništva, pristupa središtima za upravljanje, prenosi Index.
Tradicionalni načini zaštite oslanjaju se na lozinke i PIN-ove, fizičke uređaje poput kartica i tome slično. Ali, oni često nisu dovoljno pouzdani. Lozinke i PIN-ove je moguće ukrasti, pogoditi ili ćemo ih zaboraviti, dok kartice i druge gadžete možemo izgubiti ili nam ih mogu otuđiti.
Zbog povećanih rizika raste i regulatorni pritisak. Evropska unija, primjerice, Direktivom o uslugama plaćanja (poznatom po kratici PSD2) od svih koji obavljaju transakcije online traži snažno potvrđivanje identiteta potrošača (Strong Customer Authentication, SCA).
SCA primarno podrazumijeva primjenu višestupanjske potvrde identiteta, što u praksi znači kako je za potvrđivanje transakcije potrebno dati bilo koja dva od ukupno tri elementa: nešto što znate (poput, primjerice, lozinke), nešto što posjedujete (kao, recimo, pametni telefon) i nešto što je nedvojbeno vaše (na primjer, otisak prsta, sken oka ili lica, što zovemo još i biometrija).
Kao odgovor za smanjenje tih rizika sve veći broj kompanija odlučuje se za uvođenje biometrije, što se odražava na procjenu stope rasta tog segmenta računalne zaštite.
Naime, prema rezultatima istraživanja Global Mobile Biometrics Market tržište biometrije bi do 2028. godine moglo dosegnuti vrijednost od blizu 92 milijarde američkih dolara na globalnoj razini, uz rast od više od 20 posto tokom petogodišnjeg razdoblja.
Biometrija je već na različite načine dostupna u našoj svakodnevnici. S njome se, recimo, možemo susresti na aerodromima, a postaje i sve teže naći noviji pametni telefon koji nema barem ugrađen čitač otiska prsta.
Očekuje se kako će zbog lakoće korištenja, brzine, dostupnosti i povećane razine sigurnosti biometrija postajati sve popularnijom među mlađim korisnicima.
Jedno je istraživanje u Sjedinjenim Državama, na primjer, pokazalo kako više od pola ispitanika iz generacije Z koristi prepoznavanje lica pri kupnji online. Kod milenijalaca taj je udio blizu tri četvrtine.