SVJETSKI EKSKLUZIV

Džastin Baldoni, glavni glumac i reditelj filma "Priča završava s nama", za "Avaz" o ostvarenju kojem se predviđa veliki uspjeh

U bh. kina stiže 8. avgusta, zahvaljujući "C2 Filmu", zvaničnom zastupniku studija "Sony" za Bosnu i Hercegovinu

Baldoni: Postavio pred sebe izazov da glumi i režira. Sony

Nerma Ajnadžić

7.8.2024

Kada je Džastin Baldoni (Justin), 2019. godine, prvi put pročitao budući bestseler Kolin Huver (Colleen Hoover) “Priča završava s nama” (It Ends with Us), znao je da je ta moćna, dirljiva priča nešto posebno.

- Upravo sam počinjao naš “Wayfarer Studios” i tražio sam vrlo specifičnu vrstu filma - nešto što bi moglo imati potencijal da bude izuzetno komercijalno, a opet da ima potencijal da utječe i inspiriše stvarnu promjenu. Moja agentica poslala mi je knjigu Kolin Huver i rekla: “Ovo bi moglo izgledati neočekivano, ali samo je pročitajte, ova knjiga je vrlo posebna.” Bez znanja o čemu se u knjizi radi, počeo sam da čitam. Sjećam se da me je privukla scena na krovu, nisam imao pojma kuda ide i zaljubio sam se u Lili (Lily) i Rajla (Ryle). Do kraja knjige sam jecao. Bio sam tako dirnut i znao sam da je ovo upravo tip filma koji smo tražili – rekao je u ekskluzivnom razgovoru za “Dnevni avaz” Džastin Baldoni, reditelj i glavni lik u filmu “Priča završava s nama”.

Ovo ostvarenje, kojem se predviđa veliki uspjeh, tek treba doći do gledalaca. U bh. kina stiže 8. avgusta, zahvaljujući "C2 Filmu“, zvaničnom zastupniku studija "Sony“ za Bosnu i Hercegovinu.

Dirnut romanom

“Priča završava s nama” vrti se oko komplicirane romanse između ambiciozne poduzetnice Lili, koju igra vrlo popularna Blejk Lajvli (Blake Lively) i šarmantnog, ali s mračnom stranom, neurohirurga Rajla, kojeg utjelovljuje upravo Baldoni. Autorica Huver knjigu je napisala kako bi bolje razumjela svoju majku, koja se našla u takvoj vezi s njenim ocem.

Baldoni: Bila je to velika odgovornost. Sony

Glumac i reditelj bio je toliko dirnut romanom da je odlučio kontaktirati Huver, da bi izrazio svoju zahvalnost te razgovarao o tome kako bi se knjiga mogla prilagoditi za veliki ekran.

- Poslao sam e-mail Kolin i rekao joj koliko sam duboko dirnut njenom knjigom i koliko sam zahvalan što ju je napisala. Tajming je bio prilično božanstven, jer smo slali e-mail neposredno prije objavljivanja “Five Feet Apart” (tinejdžerska drama koju je producirao i režirao, op.a.). Zatim je otišla i vidjela “Five Feet Apart” i poslala mi je e-mail, rekavši da je na osnovu tog filma bila uvjerena da mogu ispoštovati njenu knjigu i da će se naše vizije uskladiti. Ti rani e-mejlovi bili su početak lijepog prijateljstva i počeli smo smišljati kako da to ostvarimo – prisjetio se Baldoni.

Baldoni je rekao kako mu je glavni prioritet u adaptaciji romana bio poštivanje njegove osnažujuće poruke, preživjelih zlostavljanja i generacijske traume, kao i Huver i njene majke, koja je bila inspiracija za knjigu.

- Bila je to velika odgovornost koju niko od uključenih nije shvatio olako, te ogromna prilika da se zaista ostavi dojam. Ovaj film je daleko najkompleksniji i najnijansiraniji na kojem sam imao privilegiju da radim. Tako sam zahvalan na Kolininoj podršci i svima koji su me ohrabrili da to uradim, jer je to zaista bilo jedno od najljepših, najtežih i životno-promjenjivih iskustava u mom životu – iskren je Baldoni.

Blejk Lajvli i Džastin Baldoni u filmu “Priča završava s nama”. Insert iz filma

Govorio je Baldoni za “Avaz” o prilagođavanju intenzivnijih aspekata međunarodnog bestselera s papira na ekran, o svojoj saradnji s partnericom Blejk Lajvli i zašto se nada da će publika napustiti kina osnažena i puna nade.

Kada ste odlučili da želite izazvati sebe glumom i režijom?

- Prvobitno sam samo razmišljao o ovome kao o nečemu za režiju. Pa čak i tada, išao sam tamo-ovamo, pitajući se: “Da li ovo treba da režira žena?”, “Mogu li ovo režirati?”. U razgovoru s mnogim ženama i žrtvama zlostavljanja i radu s organizacijama poput NoMore.org, svi su se saglasili da je ovo, prije svega, ljudska priča. S glumačke strane, dok sam birao knjigu, postojao je dio mene koji je to zaista želio, ali sam se gotovo plašio da to kažem naglas. Onda, prije nego što smo zvanično zaključili naš posao, Kolin mi je opušteno poslala e-majl, pitajući: “Jesi li razmišljao o tome da li bi želio glumačku ulogu u filmu? Recimo, možda, Rajl? Mogu to zamisliti.“ Činjenica je da sam nakon čitanja knjige osjetio da me privlači igranje Rajla, a onda sam dobio i taj e-majl od Kolin… To mi je samo bila potvrda.

Kako ste pristupili i upravljali intenzivnijim scenama?

- Od samog početka smo znali da ovaj film ne možemo snimiti bez koordinatora za intimnost. Međutim, film je tražio dvije različite osobe: koordinatora intimnosti i koordinatora kaskaderstva, jer u ovom filmu postoje trenuci u kojima se te dvije stvari događaju odjednom. Na kraju smo imali divan odnos saradnje između koordinatora intimnosti i koreografa borbe. Imali smo Lizi Talbot (Lizzy) i Čelsi Keri (Chelsea Cary) kao naše koordinatorice intimnosti, a na kraju smo doveli cijenjenu koordinatoricu kaskadera Loren Šo (Lauren Shaw), koja je također moja draga prijateljica, za sav posao koji je uključivao mješavinu intimnosti i vratolomija.

Bilo je tako važno imati ih na setu - ne samo da bismo se svi osjećali sigurno, već zato što su bili i nevjerovatni saradnici s prekrasnim idejama koje su zaista uzdigle film.

Džastin Baldoni i Kolin Huver: Početak lijepog prijateljstva. Sony

Kada snimate ovakav film, kao glumac, sva ta napetost živi u vašem tijelu. Bilo je trenutaka kada sam doslovno morao da napustim set na sekundu prije naredne scene, kako bih istresao ili izbacio iz sebe ono prethodno što se desilo. Imati ih na snimanju i uvijek u mojim očima bilo je neprocjenjivo, jer sam u bilo kojem trenutku mogao tražiti od jednog od njih palac gore ili bismo zajedno radili na drugom pristupu. One su bile tako važan i sastavni dio našeg procesa.

Saradnja s fanovima

Postoji li nešto za šta ste mislili da morate odraditi savršeno u adaptaciji, za Huver ili za fanove?

- Imao sam svoja osjećanja o određenim stvarima koje smo morali da ispravimo, ali ovo je toliko važna knjiga za fanove da je za mene od starta morala da počne i da se završi onim što su oni željeli. Čak i prije nego što je postala globalni fenomen, uvijek je bila omiljena i duboko lična knjiga s veoma strastvenim fanovima. Dakle, kada smo imali prvi nacrt scenarija, pitao sam Kolin bi li bila spremna da dođe u Los Anđeles i čita fanovima. Na taj način mogli smo procijeniti reakciju fanova i saznati šta bi uspjelo, a šta ne. Imao sam svoje ideje o tome šta je važno uključiti, a scenaristkinja Kristi Hal (Christy Hall) je imala svoje, ali znali smo da moramo čuti ljude koji su knjigu učinili bestselerom. Kolin nam je pomogla da regrutiramo 12 super fanova iz Los Anđelesa da pročitaju i daju svoja mišljenja na scenarij.

Nakon toga sam postavljao pitanja poput: “Koje stvari ste voljeli, koje ne bismo trebali mijenjati?” i “Koje smo detalje propustili?”. Dobili smo nevjerovatne povratne informacije koje su nas zaista vodile naredne dvije godine i sretan sam što mogu reći da su gotovo svi njihovi prijedlozi završili u filmu.

U smislu onoga što sam smatrao da je najvažnije da se uradi ispravno, moram reći da je to kraj filma. Cijeli film se zasniva na nevjerovatno kompliciranom i delikatnom trenutku, a emocionalni luk mora sletjeti. Druga najvažnija scena za mene je bio krov. To je scena koja postavlja cijeli film, a da bi kraj funkcionirao, morala je funkcionirati scena na krovu. Morate razumjeti odnos između ta dva lika u prvih deset minuta filma i šta ih je privuklo jedno drugom, u dobru ili u zlu. To je vjerovatno bila scena na kojoj smo najviše radili. Kristi je napisala mnoge nacrte, a onda je došla Blejk i stvarno pomogla u dijalogu i dodala improvizacije. To nam je zaista pomoglo da shvatimo ko je Lili. Mislim da smo na kraju dobili zaista iskren prikaz onoga što je u knjizi, prilagođeno za ekran.

Možete li neke dane snimanja ili specifične trenutke s glumcima i ekipom izdvojiti kao omiljene?

- Mislim da se moje omiljeno iskustvo na cijelom projektu dogodilo nakon završetka snimanja. Bilo je to na našoj prvoj probnoj projekciji u Koloradu. Zamolio sam Kolin da prisustvuje, tada je prvi put gledala film, a dovela je mamu i supruga. Nakon što je film završio, njena mama je ušla kroz vrata, suze su još tekle, i zagrlila me. Samo se držala za mene, ponavljajući “Hvala. Hvala ti puno.” Imam sliku na kojoj se svi grlimo u tom trenutku. Bilo je tako lijepo. Od početka sam obećao Kolin da ću zaštititi knjigu. Samo sam želio da ovaj film bude emocionalno tačan, za Kolin i za njenu mamu, koja je proživjela verziju ove priče. Pamtit ću taj zagrljaj do kraja života.

Šta očekujete da će publika doživjeti s filmom?

Za mene je ovo oduvijek bila priča o ljubavi, a u suštini je to film koji daje nadu. Želim da ohrabrim publiku ili bilo koje čitaoce da pogledaju film i da znaju da, iako postoje intenzivni trenuci, on je osmišljen da u vama ostavi nadu i snagu. Nada ne umanjuje bol i tugu kroz koje Lili prolazi u filmu, nego, na mnogo načina, daje nadu zbog bola koji je pretrpjela. Lijepa je stvar vidjeti kako snažan karakter prevladava nedaće i pronalazi svoju snagu, mir i radost. Nadam se i vjerujem da će publiku ostaviti punu nade i spremnosti da prekine svaki začarani krug koji treba prekinuti u njihovim životima.

Treneri glume

Kako ste se snašli u režiji i glumi u isto vrijeme?

- Toliko je priprema. Toliko sam radio na emotivnom životu lika, da bih, kada je došlo vrijeme da stanem pred kameru, mogao se opustiti i bez razmišljanja ga utjeloviti. Imao sam nevjerovatnog trenera glume i proveli smo mnogo vremena radeći na Rajlovom fizičkom i emotivnom stanju. Učinio sam sve što sam mogao da se pripremim dok sam istovremeno spremao stvarni film, kako bi Rajl mogao živjeti u mom tijelu. Dakle, kada bi došlo vrijeme za snimanje, postavio bih scenu, blokirao je, a zatim pustio, dozvoljavajući Rajlu da se pojavi na koji god način treba.

Uloga života za Blejk Lajvli

Možete li reći više o Vašoj saradnji s Blejk Lajvli?

- Nakon što se Blejk prijavila za film, bila je uključena u sva područja produkcije. Ona je sveobuhvatna kreativna osoba koja sve što dotakne čini boljim. Dijeliti scenu s nekim tako kreativnim, koji razumije sve strane produkcije, i vidjeti kako bi se njen odgovor promijenio ako odvedem lik predaleko u jednom smjeru, pomoglo mi je da znam kada da se prilagodim kao glumac i kao reditelj. Bila je veoma u skladu s nijansama ovog nastupa za nas oboje i tako sam zahvalan za sve što je učinila da ovaj film bude tako lijep kakav jeste. Vjerujem da je priredila ulogu svog života i jedva čekam da ljudi vide koliko je sjajna u ovom filmu.

Bila je tu prava ljubav

- Dok sam se pripremao za ulogu, bio sam zaista zainteresiran da unesem više sebe u Rajla naspram toga da pokušam biti verzija lika koji su milioni čitalaca stvorili u svojoj mašti. Želio sam da ga prikažem na način koji bi nam pomogao da shvatimo šta bi Lili mogla da voli kod Rajla, jer je tu bila prava ljubav - priznao je Džastin Baldoni.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.