Kada je južnokorejska serija „Squid Game“ (Igra lignje) premijerno prikazana na Netflixu u septembru 2021. godine, niko nije mogao predvidjeti da će postati globalni fenomen, a sada je stigla i druga sezona.
Serija je osvojila milione gledatelja širom svijeta svojim unikatnim i intrigantnim prikazom socijalnih nepravdi i ljudske borbe za opstanak te otvorila nova vrata za azijsku kinematografiju u zapadnom svijetu.
Priča o preživljavanju
Radnja serije prati sudbinu 456 ljudi, uglavnom pojedinaca s ruba društva koji su u finansijskoj gabuli. Svi pristaju sudjelovati u misterioznoj igri za veliku novčanu nagradu od 45,6 milijardi vona (više od 58 miliona KM). Iza igre stoji grupa moćnika koja je organizirala takmičenje radi lične zabave. Takmičari igraju seriju dječijih igara, ali s fatalnim posljedicama – gubitak znači smrt.
Sve se odvija u jezivim, ali vizualno fascinantnim prostorima koji samo dodatno pojačavaju napetost i simboliku priče. Glavni lik Seong Gi-hun simbolizira prosječnog čovjeka suočenog s moralnim dilemama u borbi za vlastiti život. Serija majstorski istražuje teme kapitalizma, klasne borbe, moralnosti i ljudske pohlepe dok gledatelje tjera da propituju vlastite vrijednosti i etiku.
U svijetu koji često ignorira nepravdu i razlike, „Squid Game“ nas podsjeća na brutalnu stvarnost i važnost suosjećanja.
Ova serija oborila je sve rekorde gledanosti i trenutno je najgledanija Netflixova serija u historiji. Druga sezona serije „Squid Game“, koja je premijerno prikazana 26. decembra prošle godine, nastavila je trend obaranja rekorda gledanosti.
U prva četiri dana od izlaska, serija je zabilježila 68 miliona pregleda, čime je nadmašila prethodni rekord koji je držala serija „Wednesday“, s 50,1 milion pregleda u prvoj sedmici emitiranja.
Osim toga, druga sezona „Squid Gamea“ postala je prva serija koja je odmah po izlasku zauzela prvo mjesto gledanosti u svih 93 zemlje gdje je Netflix dostupan, uključujući Sjedinjene Američke Države, Južnu Koreju, Brazil i Francusku.
Globalni ukus
Ikonske zelene trenerke koje nose takmičari, rozi kombinezoni i maske s geometrijskim oblicima koje nose stražari u seriji pretvorile su se u nezaobilazan motiv u modnim kolekcijama, umjetničkim instalacijama i masovnim okupljanjima kao simbol otpora, socijalne nejednakosti i borbe za pravdu.
Dječija igra „Crveno svjetlo, zeleno svjetlo“ koju učesnici igraju u prvom krugu, osim što je popularizirala igru širom svijeta, doživjela je svoje rekreacije uživo pred ogromnom publikom. U sklopu promo kampanje za drugu sezonu igru je u bulevaru Elizejske poljane u Parizu pred 20.000 gledatelja 1. decembra igralo 909 učesnika.
Osim toga, serija je inspirirala debate o kapitalizmu, društvenim nejednakostima i problemu prekomjernog duga. Knjige, članci i podcasti analizirali su filozofske i ekonomske aspekte priče. Sociolozi su seriju koristili kao studiju slučaja za raspravu o ekstremima ljudskog ponašanja.
S globalnim uspjehom „Squid Gamea“ u centar pažnje došla je korejska kultura. Porastao je interesa za K-dramu, K-pop i druge aspekte južnokorejske kulture. Serija nije samo simbol modernog kapitalizma i preživljavanja već i primjer kako umjetnost može povezati ljude iz različitih krajeva svijeta kroz univerzalne teme.
„Squid Game“ je za mnoge više od serije. Postala je kulturni fenomen koji je redefinirao globalni ukus za televizijske sadržaje. Njena sposobnost da poveže napetu, emotivnu priču s univerzalnim pitanjima ljudske prirode svrstava je među najvažnije televizijske događaje našeg vremena.
Srušila rekorde
Platforme poput YouTubea, TikToka i Instagrama preplavljene su rekreacijama igara iz serije. Rekreacija „Squid Games“, najpopularnijeg jutjubera na svijetu Mr. Beasta srušila je sve rekorde gledanosti na toj platformi. Do sada taj video imao je 689 miliona pregleda.