Odijela su u prvoj polovini prošlog stoljeća iz muškog prešla u ženski ormar i među romantične i ženstvene modele unijela jednostavan kroj i neutralnu paletu boja.
Od prvih odijela unutar ženskih ormara sa potpisom velikih dizajnera, poput Koko Šanel (Coco Chanel) i Iv Sen Lorena (Yves Saint Laurent), koji su mijenjali modni svijet, do danas, kad su njihovi klasici i dalje izvor inspiracije za modne kuće i “high street” brendove, odijela su zadržala status moćnog komada koji u svaku, a posebno poslovnu garderobu, unosi jednostavnost sa snažnom porukom.
Pomicanje granica
Stoga nije iznenađenje da brojne poznate dame u posljednje vrijeme sve češće nose odijela za pojavljivanje na crvenom tepihu, a jedan novi brend posebno se istaknuo i često se može vidjeti na holivudskim zvijezdama.
Riječ je o brendu “Dzojchen”. Iza njega stoji Britanka singapurskih korijena Čelsi Skot-Blekhol (Chelsea Scott-Blackhall), a ideja brenda je dualnost i pomicanje granica ustaljenih normi mode. “Dzojchen” je postao posebno poznat po odijelima za žene i muškarce, a svojim savršenim krojevima osvojili su sve od En Hatavej (Anne Hathaway) i Blejk Lajvli (Blake Lively) do Rajana Gosling (Ryan) i Nika Jonasa (Nick).
Odijela su decenijama donosila spoj jednostavnih linija i neutralnih boja, koji je stvarao klasičan izgled i isticao se kao uvijek siguran izbor, koji je spajao strukturiranost i eleganciju.
U posljednjih nekoliko sezona, odijelo je prešlo granice poslovnog stila i formalnog odijevanja u novim, nikad privlačnijim modelima, koji su dekonstruirali njegove poznate oštre linije, a monotoniju neutralne palete zamijenili vibrantnim jarkim i romantičnim pastelnim bojama.
Korak dalje
Jednako privlačno unutar poslovnog i parti svijeta, odijelo u boji unosi svježinu u jednostavne linije poznatog klasika i daje mu nov, neočekivan izgled s vrlo modernim pomakom. Od romantičnih pastelnih tonova i jarkih nijansi žute, narandžaste, crvene i zelene boje, odijelo je prešlo granice neutralnog i otišlo korak dalje u svojoj modnoj revoluciji unutar ženskog ormara.
Osim novog izgleda, promjene su odijelu otvorile vrata prema novim garderobama, stilovima i kombinacijama i transformirale ga iz klasičnog poslovnog komada u kombinaciju omiljenu u uličnoj modi. Odijela u pastelnim i jarkim bojama klasik su za savremeno doba, kojem će, smatraju modni dizajneri, samo rijetki odoljeti.
Kultni “Le Smoking” prvi put predstavljen 1966.Na reviji 1966. godine “Yves Saint Laurent” prvi put je predstavio danas kultni “Le Smoking”, odijelo skrojeno za ženu, i zauvijek promijenio modu. Žene u odijelima izgledaju samouvjereno i moćno, zbog čega i proteklih nekoliko sezona ženska odijela ne silaze sa modnog trona, a kako kažu modni znalci, ništa drugačije neće biti ni u 2019. godini.