RADIKALAN POTEZ

Influnseri širom svijeta digli glas, osjećaju se iskorišteno, osnivaju sindikate

Po svojoj definiciji, influenseri su popularni ljudi koji imaju moć da utiču na druge

Hart: Shvatila da influenseri nemaju prava. Agencije

L. K. P.

12.10.2020


Ejmi (Amy) Hart, koja ima više od milion pratitelja naInstagramu, u žižu javnosti došla je nakon gostovanja u emisiji "Love Island" prošle godine, gdje je govorila o slomljenom srcu. Danas, svojim fanovima na Instagramu i Twitteru govori gdje da kupuju odjeću, šminku, gdje da naprave zube poput njenih.

No, Hart je shvatila da influenseri nemaju prava, i sada svojim fanovima poručuje:

"U nesigurnim smo vremenima, morate voditi računa o svojim radničkim pravima."

Video traje četrnaest sekundi, ima deset hiljada znakova, i u videu govori, "dat ću vam jedan savjet: pridružite se sindikatima".


Nikol Okran: Sakolegicom osnovala Sindikat kreativaca. Instagram

Modna blogerica Nikol Okran (Nicole Ocran) i influenserica Ket Molesvort (Kat Molesworth), udružile su se kako bi osnovale Sindikat kreativaca, koji bi zastupao radnike u digitalnoj industriji u Velikoj Britaniji. Paralelno, u Americi je osnovan Američki savjet influensera, dok se u Njemačkoj Jurg (Jörg) Sprave, YouTuber s više od dva i pol miliona pretplatnika, bori da ga priznaju tehnološki giganti.

Po svojoj definiciji, influenseri su popularni ljudi koji imaju moć da utiču na druge. Ta se moć može koristiti u pozitivne, ali i u negativne svrhe. Mnoge je od njih koristila britanska vlada kako bi promovirala način kako da se naruči na test protiv koronavirusa online. U pravilu publika gleda na influensere kao na one koji iskorištavaju druge, a ne na one koje iskorištavaju.

Za ovu se industriju procjenjuje da će vrijediti do 2022. godine 15 milijardi funti, i to je industrija, kako piše "Guardian", "koja može iskorištavati radnike, mnoge su od njih mlade žene". Podsjećaju na slučaj kada je utjecajna novinarka koja se bavi tehnologijom, Tejlor Lorenz (Taylor), otkrila kako menadžerska agencija Speaker duguje influenserima popriličnu sumu. Inače su među klijentima ove industrije "Ford", "Disney", "Microsoft" i "Sony".


Stefani Jeboa : Bijele kolege su više plaćene. Instagram


Stefani Jeboa (Stephanie Yeboah) je crnkinja i plus size blogerica, koja je otkrila da bijele influensere plaćaju puno više od nje za doslovce istu kampanju. Slučajno je, naime, dobila mail koji je bio namijenjen njenom kolegi, i otkrila da dobiva puno više od nje, iako ona ima puno više pratilaca. No, nije se suprotstavila brendu, jer se nije sama osjećala dovoljno spremna za to. To su razlozi zašto ova blogerica također želi u sindikat.


Influencericu Anu Hernandez (Hernández) zamolili su da promovira proizvod za kosu. Pristali su na njenu cijenu. No, potom je sitnim slovima otkrila kako piše da je neće platiti ako ne proda bar trinaest proizvoda. Odmah je odustala, kako je rekla, "ne radi minimuma, nego zato što sam shvatila da su pokušali to sakriti u ugovoru od mene".


-Mnogi su influenseri sami i nemaju pravnike da ih savjetuju. Većina su brendova pošteni, no postoje i oni koji pokušavaju profitirati od toga - rekla je Hernandez.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.