Nedavno smo vam na ovoj stranici predstavili Peugeot 5008, kojim je francuski proizvođač visoko podigao ljestvicu u segmentu velikih SUV modela. Osim izgleda, taj automobil hvali se čitavim nizom drugih i korisnicima cijenjenih osobina, poput udobnosti, prostranosti, praktičnosti, modernih tehnoloških rješenja...
No, da model 5008 nije samo „incident“, već samo jedan u nizu upečatljivih proizvoda sa snažnim pečatom nove Peugeotove filozofije, dokaz je još jedan u nizu noviteta s amblemom lava, osvježeni 308, koji je odnedavno prisutan i na našem tržištu.
Ako tražite dobar kompakt, s ovim gotovo sigurno nećete pogriješiti, čak ni ako, općenito gledajući, ne volite Peugeotove automobile, jer je 308 lijepo i ukusno skrojen i čvrsto izrađen automobil koji vrhunska udobnost, učinkovit motor, dosta bogata oprema i prilično prihvatljiva cijena mogu svrstati u krug modela o kojima se, svakako, isplati razmisliti. Ovo je automobil koji spada u vrh klase.
Vanjske promjene
Mada na prvi pogled izgleda veoma slično, osvježeni 308 u poređenju s verzijom koju je zamijenio na tržištu ima dosta novoga - poklopac motora s oštrijim linijama, maska, prednji odbojnik, rešetka, svjetla za maglu... To su one vanjske.
Unutra izmjena nema toliko, no, kada se sjetimo verzije iz 2014. godine, dojam je da nisu bile ni potrebne, jer je prethodnik ovog modela bio tako skockan da ga nije trebalo previše ni mijenjati, osim dodati nove tehnologije koje su kod konkurenata već postale standard.
Prvo što upada u oči je već dobro poznati mali Peugeotov podrezani upravljač. Instrumentalna tabla i dalje je vrlo niska i izdužena, s tim što je grafika malo unaprijeđena. Mada digitalne table sa složenijim grafičkim rješenjima sve više postaju trend (tako je i u 3008 i 5008), naša 308 ima analogne instrumente, ali bili bismo cjepidlake ako bismo ih kudili, jer, sve u svemu, izgledaju lijepo i, nadasve, vrlo informativno. No, ono što možemo napomenuti je da osobe koje vole podići volan, vjerovatno neće imati dobru preglednost instrumenata.
Kao i u prethodniku, i u ovoj 308 gotovo da nema prekidača. Dok je u 5008 to riješeno odlično s osnovnim komandama na centralnom grebenu, u ovom modelu ćete za apsolutno sve (klima-uređaj, navigacija, audiosistem, telefon...) morati „roviti“ po 9,7-inčnom ekranu, što je malo iritirajuće, naročito kada ste u zahtjevnijoj vožnji.
Osim tih sitnih zamjerki, ostalo je za pohvalu. Kao i u 5008, i ovdje je primjetno značajno poboljšanje izrade i kvaliteta korištenih materijala, dok su oni nešto manje kvalitetni uglavnom smješteni tamo gdje nikada ne posežete rukom, što je pametno i ekonomično rješenje.
Vrhunska vožnja
Vožnja je priča za sebe. Izvanredna je! Testni model pogoni poznati 1,6-litarski turbodizelski agregat od 100 KS, kojem je efikasnost najveća vrlina. Odlično vuče i malo troši, što je kombinacija koju svaki vozač mora cijeniti. Automobil je za nekih 70 kilograma lakši od prethodnika, a nova platforma omogućava mu odlične vozne osobine koje čak ni u radikalnijim situacijama ne narušavaju nivo udobnosti i sigurnosti. Kapa dolje za inžinjere Peugeota, napravili su automobil koji će zadovoljiti i najstrastvenije vozače, a da stvar bude potpuna, brine se veoma dobar mjenjač, čvrst i precizan.
Pogled na cijenu donosi još jedno prijatno iznenađenje. Testni model košta nešto više od 34 hiljade KM, što se ne može nazvati neukusnim ako znamo čime raspolaže. Osim odličnog i modernog turbodizelskog motora, naš 308 opremljen je automatskim kočenjem u slučaju nužde, upozorenjem na izlazak iz trake s automatskom korekcijom upravljača, prilagodljivim tempomatom, automatskim parkiranjem, sistemom za povezivanje pametnog telefona, navigacijom sa čitačem saobraćajnih znakova, parking senzorima i mnogim drugim stvarima koje su u službi vozača i putnika.
Komfor i udobnost
Udobnost je, bez pretjerivanja, vrhunska. Lako ćete pronaći idealnu poziciju, a sjedišta su izvanredna i nude sportsko držanje tijela. Ozvučenje je veoma kvalitetno (tu su USB i Aux ulazi), izolacija dobra, a uvedeno je i unutrašnje osvjetljenje u LED tehnologiji, no, za rast prtljažnika na odličnih 420 litara (sa još 50 dodatnih ispod podnice) morao se platiti danak, a to je u ovom slučaju zadnja klupa, na kojoj, nimalo neobično za ovaj segment, nema izobilje prostora. Tri putnika će se smjestiti, kao i u svaki drugi kompakt, ali neće imati mnogo prostora za koljena.