U Kanadi će se iduće godine početi proizvoditi supersportski električni bolid, koji bi izuzetno niskom cijenom trebao napraviti pometnju na tržištu egzotičnih automobila, piše Index.
Za Mihaela Merklera, mladog makedonskog dizajnera hrvatskih korijena, prvi put se čulo kad je objavio dizajn Stojadina za novi milenij. Koncept Yugo GT500 odmah je osvojio mase jasno odigravši na emocije svih onih kojima je Stojadin nešto značio u životu. Retro inspiracija tu je odlično prihvaćena.
Nije se dugo čekalo na novi dizajnerski uradak iz istog izvora. No, za razliku od prethodnog, mada zahtjevniji, ovaj je izazvao interes investitora i ići će u proizvodnju. Konačni izgled koncepta je odobren, a automobil je dobio i novo ime.
Zove se Quds, što dolazi od riječi Al-Quds, što je arapski izraz za ''sveti'', ali i za sam Jerusalem. I da, zlatna maska je inspirirana Zlatnom kupolom iz Jerusalema, najstarijom i prema mišljenju mnogih najljepšom džamijom.
Osnova će mu biti Dubuc Tomahawk, električni bolid, koji se već proizvodi u Kanadi. Prve procjene govore da će Quds do 100 kilometara na sat moći za 2,9 sekundi, i to sve do 260 km/h, uz teoretski doseg i do 800 kilometara. Osim dramatičnog izgleda, tu su i gullwing vrata te vrhunski materijali u jednostavno dizajniranoj kabini.
Iza kanadske kompanije Electra stoji uspješni biznismen Džihad Mohamad, a s ovim automobilom nema potrebu zaraditi, već želi ekološki prihvatljiv sportski automobil učiniti dostupnim širem sloju populacije. Upravo zato cijena automobila neće biti ni blizu milion dolara, već na razini od svega 70.000 dolara. Kako bi taj plan bio održiv, u Electri planiraju otvoriti niz manjih proizvodnih pogona širom svijeta s bazom u Kanadi te učiniti projekt održivim.
- Mi radimo auto za prosječnog kupca, koji čini 50 posto današnjeg tržišta. Proizvest ćemo auto koji se obično prodaje za milion, a mi ćemo ga prodavati za 70.000 američkih dolara. Ne treba nam superprofit, želimo pomoći okolišu, a ne možemo se osloniti samo na one koji si mogu priuštiti veoma skupe automobile. Ako uspijemo zamijeniti samo 1 posto automobila na ulicama, neće biti utjecaja na okoliš, ali ako 50 posto automobila zamijenimo električnima, to će , definitivno, činiti razliku - navodi se u saopćenju.