Nedaleko od centra Minhena nalazi se gusto izgrađen kampus BMW-a, gdje su pored fabrike i glavnih ureda proizvođača automobila smješteni muzej i prostor za iskustvo marke koji su otvoreni za javnost.
Arhitektonska historija
Postoje tri glavna područja koja možete posjetiti u BMW Grupi – muzej, svijet i klasiku. Svako ima svoju fascinantnu arhitektonsku historiju i svako priča posebnu priču koje zajedno upotpunjuju sliku.
Kompanija je osnovana 1916. godine (zapravo se spojila iz dvije prethodne firme) i otvorila je fabriku pored zračne luke u Minhenu, na mjestu koje je u to vrijeme inače bilo poljoprivredno zemljište izvan grada.
Muzej je izgrađen u isto vrijeme kad i novo sjedište koje je otvoreno 1973. godine – poznata četiri okomita cilindra i oblik zdjele za muzej. Za postojanje muzeja moramo zahvaliti arhitekti prof. Karlu Švanceru (Schwantzer).
Muzej ima stalne zbirke na 4.000 kvadratnih metara.
BMW Welt, s druge strane, otvoren je 2007. godine, nakon međunarodnog konkursa koji je uključivao 275 prijedloga. Pobjednički projekt došao je od zadruge Himmelb(l)au iz Austrije, koju je vodio arhitekta Volf D. Priks (Wolf D. Prix), koji je bio Švancerov učenik. Legenda kaže da je, kada je Švancer dobio poziv da mu kažu da je pobijedio na konkursu za izgradnju muzeja, Priks bio u njegovoj učionici; kasnije, kad je Priks dobio poziv u vezi s izgradnjom ruba, on je, također, predavao i radosno je najavio da će biti jedan od profesora.
Srebrene barijere
Arhitekti su željeli da javni prostori odjekuju i prigrle užurbana raskrižja njihove lokacije, stvarajući niz širokih rampi sa srebrenim barijerama koje doslovno stvaraju kretanje i koje su ujedinjujući element među projektima različitih razdoblja. I muzej i prostor imaju vrlo praktičnu potrebu za dovođenjem automobila u izložbene i funkcionalne prostore, tako da su sve rampe dovoljno široke za to – uključujući i spiralu zdjele!
600 hiljada posjetilaca
Oko 600 hiljada posjetilaca godišnje, od čega 70 posto izvan Njemačke, dođe u BMW muzej i provede jedan-dva sata u razgledavanju njegovih tematskih izložaka. Ovdje ćete saznati više o cijeloj historiji različitih odjela marke pod naslovima kao što su dizajn, težina, snaga itd. Iako nije strogo hronološki, počinje se s najranijim proizvodima, a to su bili motori za avione i motocikli. Iznenađujuće, iskonski plavo-bijeli logo i natpisi nisu se mnogo promijenili od Prvog svjetskog rata.