GENERALNI SEKRETAR NSBIH

Džemidžić pisao ministrici: Vanredna sjednica Skupštine KS održana nezakonito

Procedura za zakazivanje sjednice Vanredne skupštine je propisana članom 25. Statuta FSKS

Adnan Džemidžić. NSBiH

jučer

Ministarstvu pravde i uprave KS pisao je Adnan Džemidžić, generalni sekretar NSBiH, te naveo da vanredna sjednica Skupštine Fudbalskog saveza KS nije održana u skladu sa zakonom.

On je naveo da je ona održana u u suprotnosti sa Zakonom o udruženjima i fondacijama FBiH i Statuta Fudbalskog saveza KS.

Njegovo pismo prenosimo u cijelosti.

- Poštovana Ministrice,

Koristim priliku da Vam se u ime Nogometnog/Fudbalskog saveza Bosne i Hercegovine (NFSBiH) obratim i kratkim osvrtom pokušam pojasniti aktuelna dešavanja u jednoj od organizacionih jedinica državnog saveza koji egzistira pod okriljem Nogometnog saveza Federacije Bosne i Hercegovine (NSFBiH), a djeluje na području Kantona Sarajevo - Udruženje građana Fudbalski savez Kantona Sarajevo (FSKS).

Povod za dopis su nastupajući izbori za članove organa i tijela u NFSBiH, NSFBiH i FSKS na svim organizacionim nivoima.

Shodno tome, sve organizacione jedinice u okviru NS/FSBiH, kako na kantonalnim/županijskim tako i na entitetskom nivou, obavezni su pridržavati se statuta, poslovnika o radu i ostatih pravnih akata vezanih za provođenje izbora.

Demokratski duh

U želji da izbori na svim nivoima organizacije u okviru NS/FS BiH proteknu na najbolji mogući način, da budu fer i transparentni, Izvršni odbor NS/FS BiH sa ciljem rješavanja novonastale situacije u okviru FSKS je poduzeo aktivnosti u domenu svojih nadležnosti i održavanja nesmetanih izbora.

U želji da izborni proces na području FSKS protekne u demokratskom duhu, Izvršni odbor NS/FS BiH je koristeći svoje statutarne ovlasti (član 43.3. Statuta NSF/S BiH) donio odluku o formiranju ,,ad hoc" komiteta (radna grupa) za monitoring provođenja aktivnosti u pripremi sjednice izborne skupštine FSKS.

Radna grupa će zajedno sa Izbornom komisijom NS/FSBiH (skupštinsko tijelo) zajednički raditi na pripremi dokumentacije i materijala neophodnih za provođenje izbora u FSKS.

Kako je FSKS registrovano udruženje gradana u okviru Kantona Sarajevo, isto provodi sve procedure u skladu sa Zakonom o udruženjima i fonadacijama Federacije Bosne i Hercegovine.

U periodu priprema za održavanje izborne skupštine FSKS, pokrenute se određene aktivnosti od strane grupe delegata za sazivanje sjednice vanredne skupštine FSKS na dan 12.11.2024. godine.

Procedura za zakazivanje sjednice Vanredne skupštine je propisana članom 25. Statuta FSKS i kaže da:

"1. Predsjednik Skupštine, Izvršni odbor ili Odbor za hitne potrebe Saveza može u bilo koje vrijeme da sazove Vanrednu skupštinu, a na pismeni zahtjev natpolovičnog broja svih članova Skupštine, Zahtjev mora sadržavati dnevni red i kratko obrazloženje zahtjeva te se mora uputiti Generalnom sekretaru Saveza, 2. Ako se pravovaljano zatraži sazivanje Vanredne skupštine, ona se mora održati u roku od najviše 30 (trideset) dana.

Poziv za Skupštinu i njen dnevni red generalni sekretar Saveza dostavlja pismenim putem delegatima Skupštine u roku od dvije sedmice. 3. Dnevni red vanredne Skupštine ne može se mijenjati."

Poziv nisu dobili neki delegati

Nastavno prednjem, a prema članu 19. Zakona o udruženjima i fondacijama Federacije Bosne i Hercegovine, definisano je kako i ko može u okviru udruženja sazivati i organizovati skupštine.

U članu 24. Statuta FSKS je definisano ko može sazvati sjednice redovne skupštine, a članom 25. istog popisano ko saziva vanrednu skupštinu i na koji način.

Evidentno je da je način zakazivanja "vanredne skupštine" u suprotnosti sa Zakonom o udruženjima i fondacijama Federacije BiH i Statuta FSKS.

Dokaz tome, a prema ,,Pozivu za vanrednu skupštinu" (prilog 1), 8 (osam) potpisnika nisu delegati verifikovani od strane Izvršnog organa FSKS (Hajrudin Kapetanović, Avdo Salihbegović, Aldin Ramić, Kemal Habibija, Bekir Hodžić, Dalibor Nedić, Kemal Ajkunić i Benjamin Deljković).

Niti jedan od prednje navedenih nije prošao postupak redovne procedure verifikacije delegata od strane Skupštine, član 23. Statuta FSKS.

Slijedom prednjeg ista nije pravovaljana, jer je sazvana suprotno odrebama člana 25.1. Statuta FSKS.

Niti ostali uslovi iz članova 23. i 24. Statuta FSKS nisu bili ispunjeni.

Donesene odluke

"Vanredna Skupština" koja se održala na dan 13.11.2024. godine, jer za istu nije bilo ,"kvoruma" za održavanje sjednice na 12.11.2024. godine, može u daljem periodu proizvesti mnoge probleme u organizaciji i funkcionisanju FSKS.

Analogno tome, ako izbori u FSKS ne budu provedeni u skladu sa Statutom, kantonalna fudbalska organizacija Sarajevo može u narednom periodu ostati bez svojih kandidata za izbore u organe i tijela na entitetskom i državnom nivou.

Dana 12.11.2024. godine, na "Vanrednoj Skupštini" su donesene određene odluke koje nisu prezentovane NS/FS BiH, niti je NS/FS BiH imao uvid u aktivnosti sa iste, npr. zapisnik sa predmetne "Vanredne Skupštine".

Tragom naših saznanja, grupa delegata sa ",Vanredne Skupštine" će predoditi "akte" usvojene na prednje navedenoj skupštini, sa zahtjevom za upis promjena u registar udruženja, koji se vodi pri Vašem ministarstvu.

Shodno članu 33.1. Zakona o udruženjima i fondacijama FBiH "Udruženja, odnosno fondacije dužni su Federalnom ministarstvu, odnosno kantonalnom organu prijaviti promjenu statuta, naziva, sjedišta, djelatnosti, lica ovlaštenog za zastupanje i predstavljana članova organa upravljanja, pripajanja, razdvajanja ili transformaciju i prestanak rada udruženja odnosno fondacije u roku od 30 (trideset) dana od dana izvršene promjene".

Cijeneći činjenicu da nismo zaprimili "akte" donijete na "Vanrednoj skupštini", a koji bi bili osnov za upis eventualnih izmjena, iste nismo mogli analizirati niti ocijeniti.

Ovim putem ukazujemo da ukoliko bi predmet upisa promjena u registar bila eventualno odluka o izmjenama i dopunama Statuta FSKS, isto u prednje opisanim okolnostima ne bi bilo moguće provesti sve i da je vanredna skupština bila uredno sazvana.

To nije moguće, budući da se u skladu sa članom 30.1. Statuta FSKS odluka o izmjenama i dopunama Statuta može donijeti samo ako je prisutna i za nju glasa 2/3 (dvotrećinska) većina od ukupnog broja članova Skupštine FSKS (35 verifikovanih delegata), to u konkretnom slučaju predstavlja broj od najmanje 24 verifikovana delegata, a što nije bio slučaj na sjednici "Vanredne Skupštine".

Također, iz svih prednje obrazloženih razloga i činjenice da ,,Vanredna skupština" nije pravovaljana, jer je sazvana suprotno odredbama člana 25.1. Statuta FSKS, niti ostali uslovi iz članova 23. i 24. Statuta FSKS nisu bili ispunjeni.

",Odluke" koje bi eventualno mogle biti dostavljene Vašem ministarstvu sa zahtjevom za upis promjena u registru udruženja koje vodi kantonalni organ za upravu, bi bile ništave i ne bi mogle proizvoditi pravno dejstvo.

NS/FS BiH je prema članu 8. Statuta NSiFS BiH obavezan baviti se svim pitanjima koji se odnose na nogomet/fudbal na cijelom teritoriju Bosne i Hercegovine. Izvršni odbor FSKS je prema članu 24. Statuta FSKS donio odluku o zakazivanju izborne Skupštine FSKS za dan 11.12.2024. godine, a rokovi za naknadnu dostavu potrebnih dokaza i kandidatura za izbore su produženi.

Svi kandidati koji u prethodnom periodu nisu dostavili zahtjev za kandidaturu dobili su dovoljno vremena i novi rok za dostavu prijava.

Aktivnosti u vezi sa pripremama za naredne izborne skupštine će biti provedene u skladu sa odlukom Izvršnog odbora NSBiH (prilog 2,), dokument pod nazivom "MAPA PUTA" (odluka br. 02-5096-3124 od dana 28.12.2023. godine) sa rokovima za održavanje izbornih skupština na kantonalnom, entitetskom i državnom nivou.

Odstupanjem od rokova, nepoštovanjem odluka i akata državnog saveza, te postupanjem suprotno statutima i drugim pravnim aktima kojima se reguliše pitanje nogometne/fudbalske organizacije u Bosni i Hercegovini na bilo kojem organizacionom nivou, isti su propisani statutima Svjetske (FIFA) i Evropske (UEFA) fudbalske organizacije, stvara se objektivan problem.

U takvom slučaju udruženi članovi koji ne budu poštovali procedure neće imati mogućnost da biraju i predlože svoje kandidate u najviše organe i tijela NS/FS BiH.

Stoga je vrlo bitno držati se okvira relevantnih pozitivno-pravnih propisa, kako bi svi oni koji su se kandidovali imali mogudnost učešća u izbornim procesima na entitetskom i državnom nivou - piše Džemidžić. navodi se u dopisu koji potpisuje Džemidžić.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.