Nakon što je Vlada FBiH, sa SDA-ovim premijerom Fadilom Novalićem na čelu, strmoglavo sa bh. neba otjerala kompaniju „BH Airlines“, upražnjenu poziciju preuzima saudijska kompanija sa sjedištem u Sarajevu „FlyBosnia“, koju je osnovao Sulejman el-Šidi, vlasnik grupacije „Al Shiddi“.
Bez konkurencije
Kompanija kontroverznog saudijskog biznismena Sulejmana el-Šidija „FlyBosnia“, osokoljena političkom podrškom lidera SDA Bakira Izetbegovića, prije nekoliko dana podnijela je Direkciji za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) zahtjev za dobivanje certifikata o zračnom prijevozniku (Air operator certificate – AOC). S ovim certifikatom „FlyBosnia“ će postati privatna aviokompanija bez konkurencije u našoj državi i time će se staviti tačka na priču o uništenju državne kompanije „BH Airlines“.
Koliko se radilo na uklanjanju konkurencije, odnosno „BH Airlinesa“, pokazuje i nezainteresiranost Novalića za rješavanje problema ove kompanije. Tome svjedoče i njegove brojne izjave u kojima ističe da ne postoji druga budućnost za „BH Airlinesa“ osim stečaja. S druge strane, „FlyBosnia“ objavila je da namjerava ostvariti prvi let već ovog ljeta, a kao prva destinacija izabran je Rijad.
- Prošle godine grupacija „Al Shiddi“ udružila se s egipatskom kompanijom „Nesma Airlines“ kako bi pokrenula pet sedmičnih letova između Rijada i Sarajeva. Ove godine taj let će preuzeti „FlyBosnia“, koja planira zakupiti jedan uskotrupni avion i letjeti s vlastitom posadom – pojašnjeno je na portalu „EX-YU Aviation News“.
Stručnjak s višegodišnjim iskustvom u oblasti avijacije Rifat Tirak kazao je za „Avaz“ da se dobro sjeća propasti „AirBosne“ i „BH Airlinesa“.
Nemaju odgovora
- Definitivno se može govoriti da iza uništenja „BH Airlinesa“ stoje privatni interesi. Prvenstveno jer nije bilo stručnog pristupa Vlade FBiH. Ovdje se radi o trenutnim interesima vladajućih pojedinaca i zbog toga više ne treba „BH Airlines“, već nam treba grupacija „Al Shiddi“. Vlada FBiH i danas nema odgovor na pitanje zašto im nije trebao „BH Airlines“, a još manje ima odgovor na to zašto im treba „FlyBosnia“ – istakao je Tirak.
Uloženo 100 miliona KM
Tirak ističe da ljudi koji su bili zaposleni u „BH Airlinesu“ nisu imali potrebno iskustvo, jer su uvijek pravili gubitke.
- Nakon toga Vlada FBiH je objavila da je dala „BH Airlinesu“ 100 miliona KM. Ali, dali su oni i više. I nakon toga niko nije odgovarao za gubitke, za proces kupovine aviona i nerentabilne aviolinije. Nakon toga je došao premijer Novalić, koji je jasno kazao da neće da podrži „BH Airlines“ – ističe Tirak.
Zašto je propao posao s „Turkish Airlinesom“
- Vlada FBiH također je tvrdila da je ugovor s kompanijom „Turkish Airlines“ bio štetan i da Turska nije ispunila svoje obaveze. Ali, u stvarnosti se nije tako dogodilo. Nego je njima „Turkish Airlines“ zasmetao jer je namjeravao raditi ozbiljno i stručno. Imam u rukama izvještaj Vlade FBiH u kojem piše da je turski partner ispunio sve obaveze. A problem je nastao kad je „Turkish Airlines“ izrazio želju da otkupi „BH Airlines“ sa svim dugovanjima i da to bude privatna aviokompanija. Ali, u tom slučaju pojedinci ne bi mogli vladati i prati novac u avijaciji - naglasio je Tirak.