Koliko je priča o nabavci helikoptera za potrebe Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo, u vrijednosti od oko 27,5 miliona KM, što bi s hangarom i formiranjem helikopterske jedinice građane koštalo oko 40 miliona maraka, bila apsurdna i do kraja mutna, slučajno je otkrila i nabavka četiri helikoptera za potrebe Oružanih snaga BiH.
Najveći zagovornik nabavke helikoptera po ovoj cijeni bio je predsjedavajući Skupštine KS Elmedin Konaković.
Naime, ministrica odbrane BiH Marina Pendeš u petak je potpisala ugovor o nabavci četiri helikoptera Huey II, američkog proizvođača „Bell“. Istog onog od kojeg je Vlada Kantona Sarajevo planirala nabaviti sporni helikopter, a čemu se, pokazalo se sasvim opravdano, prvo usprotivio SBB, a potom još nekoliko stranaka u Skupštini KS.
Iz tog ugovora, čije su stavke transparentno predstavljene javnosti, vidljivo je da četiri najsavremenija helikoptera vojne oznake UH-1H-II koštaju 38,5 američkih dolara, što iznosi oko 67,3 miliona maraka.
Ogromna prednost u ovom slučaju je ta što je iz budžeta BiH za ove potrebe izdvojeno oko 7,7 miliona maraka, dok je vlada Sjedinjenih Američkih Država osigurala preostali iznos od oko 60 miliona KM.
Prostom računicom jasno je da su ovi vrhunski helikopteri opće namjene i koristi kako za državu BiH tako i za sve njene građane jeftiniji pojedinačno za oko 11 miliona maraka od onoga koji je namjeravala novcem građana Kantona Sarajevo kupiti Vlada KS.
Nasreću, ovaj projekt zaustavljen je prvenstveno angažmanom SBB-a, ali je i razotkrio kako su se u Vladi KS, koja se pokušala predstaviti drugačijom i poštenijom od svih prethodnih kantonalnih vlada, odnosili prema novcu građana KS.
Kakva je obmana spremana u režiji onih koji su planirali da se u budžetu Kantona Sarajevo za narednu godinu izdvoji oko 27 miliona za kupovinu jednog helikoptera, još zornije pokazuje i to da će u cijenu od oko 68 miliona KM, osim nabavke četiri helikoptera, biti uračunata i preobuka pilota i tehničara OSBiH u centrima za obuku firme „Bell Helicopter Textron Inc“.
Također, uračunata je isporuka rezervnih dijelova i potrošnih materijala za dvije godine i 300 sati leta godišnje, zatim isporuka alata i ispitnomjerne opreme za održavanje helikoptera u I i II stepenu održavanja; isporuka zemaljske opreme za opsluživanje helikoptera i isporuka tehničke dokumentacije za zrakoplovno-tehničko održavanje u I i II stepenu.