Ministarstvo odbrane BiH u toku prošle godine potrošilo je 245.000 KM za uspostavljanje sistema koji i dalje nije u funkciji, navodi se u revizorskom izvještaju Ureda za reviziju institucija BiH.
Naime, kako su naveli državni revizori Ministarstvo još 2014. potpisalo ugovor za Projekat uspostavljanja elektronske podrške poslovnim procesima (DMS), vrijedan 245.000 KM.
- Testiranjem rada modula, uočeno je da isti ne podržavaju u cijelosti potrebe poslovnih procesa za koje su razvijeni, jer je u međuvremenu došlo do promjena procedura u tim poslovnim procesima ili određene funkcionalne potrebe nisu prepoznate kod iskazivanja zahtjeva za razvoj sistema – navedeno je u izvještaju.
Pored toga, modul eKUF ne raspolaže trenutno podacima o novim ugovorima (koji treba da se generišu u modulu nabavki) kako bi se mogao u cijelosti testirati.
- Kroz korištenje logističko-finansijskih modula uočeno je niz problema u radu aplikacije, koji mogu da utječu na tačnost podataka i koji su prouzrokovali određene zastoje u izradi planskih dokumenata. Do kraja 2019. godine tekao je garantni rok u okviru kojeg je bilo predviđeno otklanjanje uočenih nedostataka na sistemu. Svi do sada uočeni problemi nisu otklonjeni, a ukoliko se ne izvrše dorade u sistemu neće moći biti podržani u potpunosti poslovni procesi za koje je namijenjen. Pored činjenice da se moduli ne mogu koristiti za namijenjene poslovne procese, postoji rizik da svi izvještaji koji se generišu nisu u potpunosti tačni. Prethodno navedeno za posljedicu ima nedovoljno funkcionalan, a potom i neekonomičan sistem. Ministarstvo je planiralo sredstva za sklapanje ugovora o održavanju ovog sistema u 2020. godini – istakli su državni revizori.
Radi se o DMS sistemu koji je podrazumijevao da se u Ministarstvo odbrane i Oružane snage BiH instaliraju softveri koji će omogućiti elektronsko poslovanje od obrade faktura pa do elektronske pisarnice i održavanja elektronskih sjednica.