Oko 120 radnika angažirano je na izgradnji grandioznog tunela Zenica, na poddionici puta Ponirak - Vraca u okviru Koridora 5C. Ekipa “Avaza” posjetila je ovo gradilište na kojem nikad nije tiho.
Dok drugi spavaju, ovdje nema predaha, radnici su podijeljeni u smjene i rade 24 sata.
Prema riječima Ahmeda Mušije, koji je zadužen za radove, trenutno je sa sjeverne strane, od sela Ponirak, iskopano 700 metara tunela.
- Kopa se u obje cijevi. Počeli smo raditi sekundarnu oblogu, odnosno beton. Radnici nastoje prevladati otežane geološke uvjete - kaže on.
Posebno naglašava da je najveći problem prodor podzemne vode u većim količinama, zbog čega je smanjen kapacitet izvora u mjesnom vodovodu.
- Imamo stalno prisustvo vode, a u jednom trenutku smo imali i 1.600 litara u minuti. Međutim, ona dođe i ode. Zbog smanjenja kapaciteta vode u Ponirku, za dvadesetak dana dužni smo mještanima napraviti novi rezervoar, odnosno vodovod. Kako idemo u padinu, izdrenirali smo njihove izvore - ističe Mušija.
Uprkos poteškoćama, ponosan je što se za sada sve odvija prema planiranoj dinamici.
- Pratimo tempo, ali ako se voda i dalje ovako nastavi pojavljivati, moglo bi biti problema s rokovima. Krajnji rok za završetak ove dionice je septembar 2022. godine - govori Mušija.
Na kraju ističe da će tunel Zenica biti grandiozan objekt, kakav priliči ulazu u zeničku kotlinu, te da su njegovi benefiti brojni.
- Skratit će put između Zenice i Žepča za šest kilometara, ljudi neće prolaziti vrandučkim kanjonom i stizat će puno brže i sigurnije. To će biti najduži tunel u BiH koji će biti na autocesti - zaključuje Mušija.
Iako koronavirus i u BiH uzima sve više maha, to za sada ne utječe na radove u tunelu niti zadaje probleme radnicima.
- Aktivnosti su prilagođene naredbama nadležnih, pridržavamo se svih mjera. Za sada nismo imali zaraze koronavirusom među radnicima, osim jednog inžinjera koji je bio u kontaktu sa zaraženom osobom i išao je u izolaciju - kaže Mušija.