Šef kluba SDP-a BiH u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH Damir Mašić je kao predsjednik Komisije za sigurnost tog zakonodavnog tijela zakazao sjednicu komisije na kojoj će raspravljati o spornom "Pravilniku o registraciji vozila", kojeg je donio Vojin Mitrović (SNSD), ministar saobraćaja i komunikacija BiH.
Kako navodi Damir Maši pravilnik o registraciji je sporan jer:
- Oduzima nadležnosti FBiH, krši Ustav FBiH, direktne budžetske prihode FBiH prebacuje u RS, ruši sigurnost saobraćaja u FBiH, ugrožava lične podatke građana FBiH i uvodi im dodatne namete, uvodi rješenja nepoznata u Evropi i direktno suprotna Direktivama EU - poručio je Mašić.
Mašić smatra da RFID stikeri nepotrebni i skupi i niti jedna zemlja u okruženju niti u EU ih ne koristi.
- Prvo, taj pravilnik je nezakonito donesen, jer je prekršen Zakon o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, kao i procedure koje propisuju obavezne konsultacije i saglasnosti nižih nivoa vlasti. Dakle oba entiteta, kantona i Distrikta Brčko, što se u konkretnom slučaju nije desilo - piše Mašić.
Pojasnio je da je Komisija za sigurnost Parlamenta FBiH važna jer pravilnik zadire i narušava sigurnosni aspekt u cijeloj državi, a samim tim i u FBiH.
- Njime je planirano da se privatnoj firmi, vjerovatno bliskoj režimu u Banjoj Luci, da uvid i kontrola nad kompletnom bazom podataka svih registrovanih vozila u BiH (preko milion i pol automobila), njihovih vlasnika, ali i kretanja tih automobila što je prvorazredni sigurnosni problem - kazao je Mašić.
Kazao je da će privatna firma za 10 godina tako zaraditi 90 miliona KM.
- Nažalost, na ovu temu više od mjesec dana od kako je afera otkrivena šuti kompletno Vijeće ministara BiH, uključujući i ministre i zamjenike stranaka koje sebe nazivaju probosanskim. Mitrovićev zamjenik Nedžad Branković pod pritiskom medija stidljivo se oglasio tek kada je Pravilnik stupio na snagu. Na zakazanu sjednicu komisije sam pozvao i ministra Mitrovića i njegovog zamjenika Nedžada Brankovića - poručio je Mašić
Kaže da zvaničnici iz RS-a često polažu račune pred zakonodavnim organima tog entiteta, a vrijeme je da Mitrović prošeta do Parlamenta FBiH.
- Neka od pitanja na koja ministar Mitrović treba dati odgovor i Komisiji za sigurnost, ali prije svega cjelokupnoj javnosti:
1. Ukoliko znamo da je u 2021. na području Bosne i Hercegovine registrovano preko 1.150.000 automobila. Predviđena cijena koštanja novog i potpuno nepotrebnog stikera je 9 KM, a proizvodna cijena oko 1 KM. Razlika od 8 KM je predviđena da ide privatnoj firmi. Zašto se onda željenoj privatnoj firmi želi osigurati godišnja zarada oko 9 miliona KM?
2. Zašto taj novac ne završi u budžetu da svi ljudi u našoj zemlji imaju koristi od toga?
3. Zašto je kroz uslove tendera doslovno nacrtana firma bliska režimu u Banjoj Luci koja treba dobiti posao?
4. Zašto se privatnoj firmi želi dati kompletna baza podataka svih automobila, njihovih vlasnika, kao i mogućnost praćenja tih automobila što je i te kako važno sigurnosno pitanje?