ISTRAŽILI SMO

Osjete li kupci efekt nakon nastavka projekta: Kupovina isplativija po redovnim nego po zaključanim cijenama?!

Iznos naše korpe po redovnim, akcijskim i zaključanim cijenama bio je 22,55 KM, a korpe s artiklima samo po zaključanim cijenama 25,85 KM

Akcija "Zaključavamo cijene". FMT

Meliha Smajkic

4.4.2024

Na policama trgovina širom Federacije od 15. decembra prošle godine zaključane su cijene za 30 i više artikala. Od 15. marta, podsjetimo, otpočeo je drugi val akcije „Zaključavamo cijene“, u okviru kojeg je spisak proizvoda proširen na ukupno 60 i koji će trajati do 16. juna. Uglavnom, među artiklima koji su dodati osnovnom popisu su proizvodi koje koriste oboljeli od celijakije i dijabetesa.

U Federalnom ministarstvu trgovine, gdje su, zajedno s trgovcima, proizvođačima, potrošačima i sindikatima, pokrenuli ovu akciju, do sada su, kako su to naveli, zadovoljni njenim efektom. Tako je ovaj projekt ocijenjen uspješnim, a kupci su, kazali su iz Ministarstva, na toj korpi proizvoda mogli uštedjeti 15 do 20 posto. Ipak, većina građana s tim nije saglasna niti primjećuje uštede, na što, između ostalog, ukazuju i udruženjima potrošača i medijima.

Brojni proizvodi

Stoga smo jučer u dva veća trgovinska objekta uporedili zaključane s redovnim cijenama pojedinih artikala, a u potrazi za najjeftinijom korpom.

Uočili smo da se brojni proizvodi koje smo upoređivali mogu pronaći po nižim cijenama, čak i u redovnoj prodaji, poput, naprimjer, šećera, dok se u obilju akcijskih ponuda postavlja pitanje koliko se isplati kupovati po zaključanim cijenama, pogotovo kada se zna da na tom popisu prednjače artikli koji su nižeg kvaliteta.

U našu korpu smo slagali proizvode iste gramaže i veličine, za koje nam je, dakle, kriterij bio niža cijena, a to su svježi sir od 450 grama s akcijskom cijenom od 2,85 KM, dok je zaključana za 10 feninga viša.

Uzeli smo litar jogurta po akcijskoj cijeni od 1,95 KM umjesto zaključane od 2,10 KM, kao i kiselu pavlaku od 850 grama, čija je akcijska cijena 3,10 KM, a zaključana 4,95 KM. Ubacili smo kilogram šećera koji je 1,90 KM, redovno, a zaključano 1,95 KM, kafu od 400 grama po zaključanoj cijeni od 5,95 KM, a redovna je za marku viša.

Umjesto uštede

Također, po akcijskoj cijeni od 1,45 KM su se mogle naći i razne vrste sokova u pakiranju od dva litra, dok se taj proizvod po zaključanoj cijeni prodaje za 2 KM. Uzeli smo jedno pakiranje, kao i litar ulja po zaključanoj cijeni od 2,45 KM umjesto onog po redovnoj od 2,55 KM, pa naviše. Dodali smo i marmeladu od marelice od 700 grama koju smo pronašli po cijeni od 2,90 KM. Ona od miješanog voća po zaključanoj cijeni košta 3,50 KM.

U konačnici, iznos naše korpe s artiklima s redovnim, akcijskim i zaključanim cijenama bio je 22,55 KM. S druge strane, korpa s artiklima samo po zaključanim cijenama bi koštala 25,85 KM! Dakle, umjesto uštede, platili bismo 3,30 KM više.

Priličan nesklad

Uočili smo priličan nesklad i kada je riječ o brojnim drugim proizvodima, poput, naprimjer, mljevenog junećeg mesa, čija je akcijska cijena iznosila 13,95 KM po kilogramu. To meso se nalazi na popisu proizvoda sa zaključanim cijenama, a prodaje se kao pakiranje od 350 grama po cijeni od 6,35 KM.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.