Prva transverzala, strateški važna saobraćajnica koja bi trebala povezivati centar Sarajeva s Vogošćom, idalje je u fazi nedovršenih radova, uprkos početnim najavama o njenoj izgradnji još prije nekoliko godina.
Projekt, čija je ideja postojala još od 1980-ih, trebao je olakšati prometne gužve i smanjiti zagušenja u glavnom gradu, ali godinama je suočen s brojnim problemima, uključujući nesprovođenje zakonskih procedura, imovinsko-pravne sporove i političke nesuglasice koje koče njegov napredak.
Pokušaj opravdanja
Premijer Kantona Sarajevo Nihad Uk u nedavnom je intervjuu pokušao opravdati sporu izgradnju Prve transverzale, navodeći da „imovinsko-pravni odnosi koče bržu izgradnju“ i da „nažalost, nije proglašen Javni interes kao za autoputeve Federacije“. Međutim, on je, očigledno, zanemario činjenicu da je još 3. oktobra 2019. godine usvojen Zakon kojim je cijela dionica Prve transverzale proglašena Javnim interesom. Stoga je teško prihvatiti njegovu izjavu kao opravdanje za godine stagnacije, s obzirom na to da je Zakon već omogućio potrebne administrativne korake za nesmetanu izgradnju.
Iako su radovi započeli u oktobru 2020. godine, kada je premijer bio Mario Nenadić, od tada je postignut vrlo mali napredak. Dionica od raskrsnice ulica Halida Kajtaza, Kranjčevićeve i Tešanjske još nije završena, a gradilište je već godinama napušteno, prekriveno korovom i smećem. To dodatno usložnjava svakodnevne probleme građana Sarajeva koji su prisiljeni satima čekati u gužvama, što stvara dodatnu nesigurnost u prometu i povećava rizik za sigurnost.