(NE) TEKU RADOVI

Projekt koji se čeka decenijama, a napreduje puževim koracima: Prije se i Rim izgradio nego Prva transverzala

Projekt, čija je ideja postojala još od 1980-ih, trebao je olakšati prometne gužve i smanjiti zagušenja u glavnom gradu

Probijen tunel na Kobiljoj Glavi. Avaz

Danijal Hadzovic

prije 17 sati 33 minute

Prva transverzala, strateški važna saobraćajnica koja bi trebala povezivati centar Sarajeva s Vogošćom, idalje je u fazi nedovršenih radova, uprkos početnim najavama o njenoj izgradnji još prije nekoliko godina. 

Projekt, čija je ideja postojala još od 1980-ih, trebao je olakšati prometne gužve i smanjiti zagušenja u glavnom gradu, ali godinama je suočen s brojnim problemima, uključujući nesprovođenje zakonskih procedura, imovinsko-pravne sporove i političke nesuglasice koje koče njegov napredak.

Pokušaj opravdanja

Premijer Kantona Sarajevo Nihad Uk u nedavnom je intervjuu pokušao opravdati sporu izgradnju Prve transverzale, navodeći da „imovinsko-pravni odnosi koče bržu izgradnju“ i da „nažalost, nije proglašen Javni interes kao za autoputeve Federacije“. Međutim, on je, očigledno, zanemario činjenicu da je još 3. oktobra 2019. godine usvojen Zakon kojim je cijela dionica Prve transverzale proglašena Javnim interesom. Stoga je teško prihvatiti njegovu izjavu kao opravdanje za godine stagnacije, s obzirom na to da je Zakon već omogućio potrebne administrativne korake za nesmetanu izgradnju.

Iako su radovi započeli u oktobru 2020. godine, kada je premijer bio Mario Nenadić, od tada je postignut vrlo mali napredak. Dionica od raskrsnice ulica Halida Kajtaza, Kranjčevićeve i Tešanjske još nije završena, a gradilište je već godinama napušteno, prekriveno korovom i smećem. To dodatno usložnjava svakodnevne probleme građana Sarajeva koji su prisiljeni satima čekati u gužvama, što stvara dodatnu nesigurnost u prometu i povećava rizik za sigurnost.

Prva transverzala: Ruta zatrpana smećem. Avaz

Posljednje informacije koje dolaze od Direkcije za puteve Kantona Sarajevo ukazuju na to da se radovi još koče zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa, posebno u općini Centar, gdje se nalazi mnogo objekata koji moraju biti uklonjeni prije nastavka radova. 

Problemi s vlasnicima koji osporavaju rušenje svojih objekata dodatno usporavaju izgradnju. Dok vlasti obećavaju rješenja, građani Sarajeva čekaju, suočeni s izazovima koji traju već desetljeće.

Kobilja Glava

Posljednje vijesti govore da je probijen tunel Kobilja Glava, ključna dionica Prve transverzale. Iako je ovo pozitivna vijest, radovi se suočavaju s izazovima, jer je izgradnja tunela otežana zbog složenih uvjeta tla i blizine stambenih objekata. 

S obzirom na to da se rok za završetak izgradnje tunela već pomakao, projekt će potrajati duže nego što je planirano. Iako su u toku napori da se izgrade nove saobraćajnice, trenutni tempo izgradnje nije dovoljan da bi se osigurala efikasna povezanost Vogošće i Sarajeva, čime se usmjerava pažnja na ozbiljne probleme koje projekt Prve transverzale idalje nosi sa sobom.

Višedecenijsko čekanje

U konačnici, građani Sarajeva idalje čekaju na realizaciju projekta koji je obećavao smanjenje gužvi, bolje saobraćajne povezanosti i poboljšanje kvalitete života. Međutim, trenutno se čini da će Prva transverzala ostati samo neispunjeno obećanje bez obzira na obećanja i najave vladajućih struktura.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.