Let avio-kompanije "Air Francea" je odjednom nestao sa radara na svom putu od Rio de Žaneira za Pariz, uprkos prijatnoj vožnji i dobrom početku putovanja, da bi se nakon nekoliko minuta "srušio" sa nevjerovatne visine u Atlanski okean — u stravičnoj nesreći koja je odnijela živote 216 putnika i 12 članova posade. Sada bi nova simulacija mogla da otkrije posljednje trenutke koji su doveli do tragedije.
Možda i jedna od najpoznatijih avio nesreća dogodila se 2009. godine, kada je let "Air Francea" AF447 zapao u oluju i nestao sa rada.
I pored toga što su porodice čekale dobre vijesti danima o najbližima, iz kompanije su tada saopštile da "nema nade da su putnici i posada preživjeli pad", što se na kraju ispostavilo kao tačno.
Naime, avion je za samo četiri minuta i 24 sekundi pao sa nekih 11.500 metara i srušio se u okean — u nesreći o kojoj se godinama ništa nije znalo.
Izgubljena crna kutija
Istražiteljima je trebalo dvije godine da lociraju crnu kutiju iz aviona, u kojoj su bili snimci Marka Duboa (58), Dejvida Roberta (37) i Pjera-Sedrika Bonina (32), pilota koji su bili svjesni da proživljavaju posljednje trenutke svog života stotinama metara na nebu.
- Izgubili smo brzinu. Ne znam šta se dešava - čuje se jedan od pilota na snimku, kada se ubacuje drugi i govori "Idemo! Je****, srušićemo se! Ovo nije istina. Šta se dešava?"
Nije jasno ko je sljedeći progovorio, ali posljednji snimak otkriva da neko kaže: "Je****, mrtvi smo!"
Hronologija tragedije
Nova simulaciji sudara, koja se godinama već pokušava hronološki postaviti, otkriva šta se moglo dogoditi uoči tragedije koja je odnijela 228 života u samo nekoliko minuta.
Avion je poletio sa međunarodnog aerodroma u Rio de Žaneiru 31. maja 2009. godine u 19.03 sati (po lokalnom vremenu), uz predviđeno vreme slijetanja na pariški aerodrom približno 11 sati kasnije, u 11.10 časova (po lokalnom vremenu).
Poslednji kontakt sa avionom je ostvaren u 1.33 sati, u trenutku kada su bili na 565 kilometara udaljenosti od brazilske sjeveroistočne obale, kada su naišle na jake vazdušne turbulencije.
- Avion je poslao seriju elektronskih poruka u roku od tri minuta, ali šta te poruke znače — ne znamo - izjavio je tada jedan od istraživača tragedije.
Poruke koje je emitovao Komunikacioni sistem adresiranja i izveštavanja aviona (ACARS) sistem koji se nalazi unutar aviona objavljene su zvanično 4. juna 2009. godine. Transkripti pokazuju da je poslano 5 poruka o otkazivanju opreme i upozorenja — problemi sa navigacijom, autopilotom, kontrolama leta i pritiskom u avionu.
Pretpostavlja se da se sistem autopilota isključio dok je avion bio na velikoj visini, uslijed čega je avion bio prepušten direktnoj kontroli posade.