Snimak izlaganja Ivane Mariću kojem za Bošnjake govori da su to ime „izmislili 1993.“ u javnosti je izazvao buru negodovanja. No, osim opravdanog ukazivanja na neukost i uvredljivost njenih riječi, mogli su se čuti i komentari da je razlog zašto je tek 1993. vraćeno ime Bošnjak to što je, navodno, kroz 20. stoljeće muslimanima bilo zabranjeno da se tako nazivaju. Naziv Bošnjak svakako ima historiju staru nekoliko stotina godina i označavao je prvenstveno čovjeka koji dolazi iz Bosne, no nategnuto je tvrditi da je to bilo nacionalno osjećanje većine muslimana.
U tekstu u ''Pravdi'' iz 1919., zvaničnom glasilu Jugoslovenske muslimanske organizacije, koja u Kraljevini SHS uživa plebiscitarnu podršku bosanskih muslimana, ovako se tumači nacionalno pitanje:
- Ako Muslimani uvide da za njih postoji ista mogućnost ekonomskog razvitka, da mogu uživati istu materijalnu kulturu kao i Srbi, to će njih ta okolnost bezuslovno i sigurno opredijeliti za srpsku narodnost. A ako oni budu i dalje opažali, kao što je to danas bilo, da je potpuno nejednaka mogućnost ekonomskog razvitka, i da se po toj nejednakosti izjednačuju s Hrvatima, to će njih ta okolnost i dalje opredjeljivati za hrvatsku narodnost.
Drugim riječima, bosanski muslimani će, u zavisnosti od okolnosti, izabrati jesu li Srbi ili Hrvati! Prvi pokušaj kreiranja „bošnjačke nacije“ postojao je pod austrougarskim upravnikom u BiH Benjaminom Kalajem krajem 19. i početkom 20. stoljeća. No, taj je projekt propao prije svega zato što je tadašnja muslimanska begovska elita pokazivala nezainteresiran stav prema nacionalnoj odrednici. Bh. muslimani su se prvenstveno poistovjećivali s vjerskim identitetom. Zato se prva stranka u BiH iz 1906. zvala Muslimanska (a ne bošnjačka) narodna organizacija, zato je u Kraljevini SHS vodeća muslimanska stranka „Jugoslovenska muslimanska organizacija“. Muslimane u zasebnu naciju pod „velikim M“ afirmiraju muslimanski komunisti. Bošnjaštvo kao nacionalnu odrednicu intenzivnije je počeo zagovarati Adil Zulfikarpašić od šezdesetih godina prošlog stoljeća, da bi 1993. nacionalno pitanje bh. muslimana bilo riješeno vraćanjem bošnjačkog imena.
Tvrdnje da su bh. muslimani oduvijek htjeli biti Bošnjaci, ali su im to zabranjivali, moderni je nacionalni mit koji kod Bošnjaka treba potcrtati svijest o sebi kao vječitoj žrtvi.