Povodom ostvarenja „Povedi me na mjesec“ („Fly me to the Moon“), svjetske zvijezde Skarlet Johanson (Scarlett Johansson) i Čening Tejtum (Channing Tatum) ekskluzivno su govorile za „Dnevni avaz“ zahvaljujući „C2 filmu“, zvaničnom zastupniku studija „Sony“ za Bosnu i Hercegovinu. Ostvarenje je već na repertoarima bh. kina, istovremeno kada je s prikazivanjem počelo i u Americi.
Savjetnici na filmu
Film se bavi historijskim podvigom NASA-e iz 1969. godine i puta na Mjesec ekipe Apolo 11. Nil Armstrong (Neil) i Baz Oldrin (Buzz Aldrin) 20. jula 1969. postali su prva ljudska bića koja su hodala po Mjesecu. No, čak i tada mnogi su to iskoristili i pretvorili u teoriju zavjere da je NASA lažirala spuštanje na Mjesec na osnovu zvučnog zapisa.
Režiju potpisuje Greg Berlanti, dok produkciju radi kompanija čiji je koosnivač Skarlet Johanson, te ovaj put nije bila samo ispred kamera, već i iza. Kao savjetnici na filmu radili su stvarni zaposlenici NASA-e koji su bili dio misije Apolo 11.
Johanson i Tejtum: Letjele varnice. Sony
Johanson i Tejtum: Letjele varnice. Sony
Riječ je o oštroj, modernoj, romantičnoj komedija-drami smještenoj u pozadini ovog historijskog spuštanja na Mjesec. Skarlet utjelovljuje Keli Džons (Kelly Jones), marketinškog maga, koja je dovedena da popravi NASA-in javni imidž. S druge strane je Kol Dejvis (Cole Davis), kojeg igra Tejtum, direktor lansiranja i bivši pilot Ratnog zrakoplovstva SAD, koji se baš i ne slaže s Džons i njenim načinima. Ali na kraju shvata da je ona tajno oružje koje NASA-i treba ako žele pobijediti Ruse u utrci za Mjesec.
- Svi ti ljudi su se toliko trudili da učine nemoguće. Za Kola, koji je zaista optimista, to bi trebalo biti dovoljno. Keli, koja je pesimista, shvata da su ljudi ciničniji od toga. Svijet je veoma komplikovano mjesto. Dakle, Koleova nespremnost nailazi na njenu odlučnost da učini sve što je potrebno. Keli se uglavnom bavi ciljevima koji opravdavaju sredstva, dok su za Kola sredstva bitna. I tu se krije sukob – objašnjava Johanson odnos između dva glavna lika.
Glumci na setu tokom snimanja „Povedi me na mjesec“. Sony
Glumci na setu tokom snimanja „Povedi me na mjesec“. Sony
Brending genije
Tejtum je istaknuo da za njegovog lika Apolo 11 nije samo bilo kakva misija.
- NASA za njega predstavlja postizanje nemogućeg. To svakako nije bilo kakva televizijska reklama, potrošački proizvod koji treba prodati. To je, možda, najveće dostignuće u ljudskoj historiji – smatra glumac koji je osvojio publiku širom svijeta, posebno pripadnice nježnijeg spola.
Glumica je oduševljena ulogom Keli Džons koju predstavlja kao kreativnog čarobnjaka, brending genija, koja „igra s velikim momcima“. Prema njenim riječima, Keli je tu gdje jeste jer je jednostavno najbolja u onome što radi. I ako usput prekrši koje pravilo ili kaže pokoju laž u službi svojih klijenata, koja šteta može biti...
U biti, Keli je tu kako bi, u slučaju da misija propadne, javnosti predstavila najbolju verziju priče i iscenirala slijetanje na Mjesec.
Zbog teorija zavjere koje su prisutne od 1969., glumci posebno naglašavaju da je riječ isključivo o fikciji.
- Mislim da Kole zaista ne razumije šta Keli može ponuditi projektu. On je vrlo pragmatična osoba i vidi je kao prepreku. Proces o tome kako se ovaj projekat finansira, kakva mu je podrška potrebna, kako on mora da sarađuje – to uopće nije u njegovom rječniku. On jednostavno uopće ne razumije njenu svrhu. Ona je tajno oružje za koje ne zna da mu treba da pobijedi – istaknula je Johanson.
Johanson: Cilj opravdava sredstvo. Sony
Johanson: Cilj opravdava sredstvo. Sony
Naravno, opamete se.
- Sukobljavaju se na početku filma, ali možda imaju više zajedničkog nego što misle – kazala je Johanson.
Keline nekonvencionalne metode inspiriraju i tjeraju Kolea uz zid – kada on zabrani NASA-inim inžinjerima da se oglašavaju, ona unajmljuje glumce da ispune uloge. Polako, Kol uviđa da su ove metode u službi njihovog zajedničkog cilja.
- Oboje su vrlo strastveni, a kada stanu iza nečega, to je pobjeda. Tamo pronalaze zajednički jezik i posežu za zvijezdama – ili mjesecom, pretpostavljam, u ovom slučaju – istakao je Tejtum.
Razigrana ideja
I, kao što Tejtum kaže, pronalaze jedno drugo.
- Konačno, Keli pomaže Kolu da vidi drugačiji način upravljanja stvarima, i da ga otvori, i obrnuto. On njoj pokazuje drugačiji način prodaje stvari – iskreno i pošteno – dodao je Tejtum.
Na kraju krajeva, između njih može postojati čak i više od nezadovoljnog međusobnog poštovanja.
- Oni vide jedno u drugom drugu osobu koja je tajanstvena, intrigantna i strastvena, a u osnovi je dobra sa sličnim vrijednostima. Oni razumiju da mogu postići nešto zaista spektakularno ako rade zajedno. Dakle, iako ponekad može biti malo prezira, i dalje vidite da imaju konekciju, a varnice lete – dodala je Johanson.
Oboje su oduševljeni još jednom stvari ili bolje reći članom glumačke ekipe – nestašnom mačkom.
- Mačka daje filmu gotovo magično-realističan kvalitet koji se čini vrlo autentičnim za klasične romantične komedije. To je veoma razigrana ideja – rekla je Johanson.
Tri mačke ustvari igraju onu iz filma – Hikori (Hickory), Eklips (Eclipse) i Vilbur (Wilbur), ali Tejtum posebno ukazuje na jednu.
- Hikori je vjerovatno jedan od najboljih glumaca u filmu. Mačke uopće ne mare za ono što želite da urade. Nije ih briga za tvoj film. „Ne znam, možda ću dotrčati tamo, lizati se.“ Ali Hikori je radio svaki put – oduševljeno je rekao Tejtum.
Tejtum: Mačka je najbolji glumac. Sony
Tejtum: Mačka je najbolji glumac. Sony
Poput uragana
Tejtum je rekao da se njegov lik mnogo više bavi onim što je stvarno, a to su ogromni izazovi da se uradi najteža stvar koja je ikada urađena i da u životu nema vremena za ono što smatra besmislicama odnosa s javnošću.
- Ona je samo posljednja stvar s kojom je mislio da će morati da se nosi. Keli dolazi kao uragan i, u njegovom umu, ona sve ruši i stvara više problema nego rješenja. A ustvari je oslonac u cijeloj stvari – rekao nam je Tejtum.
Eksplozija i jastučići
Tejtum je otkrio da je sam izvodio scenu u kojoj ga eksplozija odbacuje daleko. Za nju su koristili dugi objektiv, dok su jastučići bili postavljeni duž poda.
Tejtum je bio raspoložen za tu scenu, pa su je snimali više puta, svaki put bila je malo teža.
Holivudski lažirano
Prvobitna ideja za film počela je s direktorom filma „These Picturesa“ Kinanom Flinom (Keenan Flynn) koja se bazirala na tome šta ako je sve što su milioni ljudi čuli 20. jula 1969. bio pravi zvuk ljudi koji hodaju po Mjesecu – ali slike koje su vidjeli bile su lažirane, holivudski. Johanson se ideja dopala dovoljno da je razvije, a Flin i pisac Bil Kirštajn (Bill Kirstein) radili su na priči prije nego što su je predali scenaristici Rouz Gilroj (Rose Gilroy).
U to vrijeme, Johanson je striktno namjeravala producirati film, ali nije planirala igrati u njemu.
- Nikada nisam namjeravala da igram Keli, ali kada je stigao scenarij, bio je tako sjajan. Bilo je tako divno čitanje i dijalog je bio tako snažan. I kao žena producent, radeći sa ženom piscem, koja je stvorila snažan ženski lik – pa, bilo je ispravno – kazala je Johanson.