PROJEKTI

U prisustvu brojnih delegacija ozvaničen početak radova na tunelu Hranjen

Osim historijske obaveze preuzete još u Dejtonu, izgradnja kvalitetnije saobraćajnice imat će i ogroman privredni značaj

Piše: Al. B.

4.3.2019

S današnje svečanosti u Hrenovici - Avaz
S današnje svečanosti u Hrenovici - Avaz
S današnje svečanosti u Hrenovici - Avaz
S današnje svečanosti u Hrenovici - Avaz
S današnje svečanosti u Hrenovici - Avaz
+10

U Kaljanima kod Hrenovice zvanično je označen početak izgradnje tunela Hranjen, najzahtjevnijeg i najskupljeg objekta na trasi buduće putne komunikacije Sarajevo – Goražde.

BPK Goražde i JP „Autoceste FBiH“ svečanost su organizirali u okviru programa obilježavanja Dana nezavisnosti BiH. Početku radova vrijednih oko 81,9 miliona maraka prisustvovali su član Predsjedništva BiH Šefik Džaferović, predsjedavajući Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić, premijer Vlade FBiH Fadil Novalić, direktor "Autocesta FBiH" Adnan Terzić, zvaničnici BPK Goražde i drugi gosti. 

- Ovo je generacijski projekt. Realizacija višedecenijske želje građana onog dijela BiH da se komunikacija između Goražda i Sarajeva učini što je moguće kraćom – kazao je član Predsjedništva BiH Šefik Džaferović.  

Priča o cestovnom povezivanju Sarajeva i Goražda traje veoma dugo, ali prvi put ima izglede da bude dovedena do kraja, kazao jeovo je premijer BPK Emir Oković. Dodao je da, osim historijske obaveze prema Goraždu preuzete još u Dejtonu, izgradnja kvalitetnije saobraćajnice imat će i ogroman privredni značaj.

- Znamo da imamo veoma potentnu privredu, koji je to nivo troškova naše privrede u smislu transporta, s obzirom na to da trenutno izvozimo robe u više od 50 zemalja. Zato je ovo zasigurno jedan projekt ekonomske prirode, ali ima i historijski značaj jer je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata koji se dešava na ovom prostoru – istakao je Oković. 

Radnici kompanije „Euro – Asfalt“ pripremne radove počeli su ranije, pripremom gradilišta i izgradnjom pristupnog puta do ulaza u tunel, koji se trenutno širi i završava. Glavna i servisna cijev tunela trebale bi biti probijene za 36 mjeseci, a uporedo će se nastojati osigurati dodatnih oko 100 miliona KM potrebnih za dovršetak radova na ovom objektu i izgradnji pristupnih cesta iz pravca Goražda, odnosno Hrenovice. Jedan od zainteresiranih finansijera druge faze radova je OPEC-ov Fond za međunarodni razvoj. 

- Mislim da postoji više izvora. Prvi su kantonalna preduzeća i direkcije, koja su novom akcizom dobila 3 feninga samo za brze ceste. U tom smislu bi se trebali udružiti Kanton Sarajevo i Goražde. Drugi izvor, osim Autocesta FBiH mogu biti i Ceste FBiH. I treći izvor je federalni budžet koji će vjerovatno biti i najizdašniji. Uglavnom niko ne može sebi priuštiti takav luksuz da da 60 ili 80 miliona, pa da poslije odustane i svakako će ovaj projekat biti doveden do kraja – obećao je premijer FBiH Fadil Novalić. 

Realizacijom jednog od najvažnijih projekata u historiji Goražda cestovna udaljenost do Sarajeva trebala bi biti skraćena sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.