Nije se čestito ni počelo s radovima na brzoj cesti Goražde - Sarajevo, a investitora, Vladu FBiH, već čekaju brojni problemi. Jedan od njih je eksproprijacija, koja još nije u potpunosti završena.
- Nama još niko nije dolazio niti nas je šta pitao – kažu mještani ovog sela.
Već se kasni
Iako su prije 26 dana na ovom lokalitetu, u okviru obilježavanja Dana nezavisnosti BiH, bili predstavnici državne, federalne i lokalnih vlasti, kako bi ozvaničili početak radova, jučer na licu mjesta nije bila nijedna mašina!
Ako je suditi prema službenoj tabli s podacima o investitoru, izvođaču i nadzoru, radovi već u startu kasne. Na tabli je kao početak radova upisan februar 2019. godine, a završetak februara 2022. Ali, osim pristupnog puta ulazu u tunel Hranjen i postavljenih tabli ništa drugo nije urađeno niti se trenutno radi.
Mještane ovog sela posebno zabrinjava projektna dokumentacija, prema kojoj bi brza cesta, kako su nam kazali, trebala proći preko mezarja koje je staro više stotinu godina.
Alija Kaljanac i njegov komšija Elvir jučer su ekipi „Dnevnog avaza“ pokazali s kakvim će se problemima susresti investitori i izvođači radova.
- Unuk ovih ukopanih ljudi nedavno je bio ovdje i rekao: „Ukopali smo nanu i djeda na njihovoj zemlji, a sada ih moram u kesu skupljati i pomjerati im kosti.“ Što je najgore, još niko od predstavnika investitora i izvođača radova nije dolazio ovamo niti razgovarao s nama – kaže Kaljanac.
Poznato im je da će tunel Hranjen biti ukupne dužina šest kilometara i planirana brza cesta skratit će putovanje na relaciji Sarajevo - Goražde na 45 minuta.
- Niko nije protiv gradnje puteva, ali već sada je jasno da ćemo se mi morati seliti odavde. Znajući kako se u Bosni gradi, nama će zemlja ostati iznad te ceste i mi ćemo ostati kao u rezervatu ako ne naprave adekvatne prijelaze – dodaju Elvir i Alija.
S druge strane, stanovnici nekoliko sela u Podhranjenu kod Goražda već su zatražili izmjenu projekta buduće brze ceste Goražde – Sarajevo, u dijelu kojim je predviđeno rušenje njihovih kuća i objekata koje obnavljaju dvije i po decenije od rata.
Obećana cesta
Na prošlosedmičnom sastanku s predstavnicima gradskih vlasti i „Autocesta FBiH“ kazali su da podržavaju gradnju ceste i spremni su na ustupanje dijelova parcela, ali ako izgube domove, mnogi neće imati kuda otići.
- Prije 50 godina išli su stručnjaci s tablama i nekim brojevima, mjerili i postavili neke kocke u zemlju, crvenom bojom ih okalajisali i kažu - put ide. Od tada do danas ništa. Ja ne vjerujem dok ne počnu – kaže 84-godišnji Osman Garaplija.
Iako je eksproprijacija zemljišta od Hrenovice ka tunelu okončana, a početak radova na probijanju tunela ozvaničen, pojedini mještani još ne vjeruju da će Goražde zaista i dobiti dugo obećavanu cestu ka Sarajevu.
„Ramović laže“
Gradonačelnik Goražda Muhamed Ramović rekao je da je proces eksproprijacije završen s obje strane tunela.
- Laže! Kako on zna? Nije završen, ja imam zemlju i niko mi nije dolazi niti me pitao šta ćemo i kako ćemo – dodaje Kaljanac.