Armin Berberović je u petak navečer Mercedesom usmrtio mladu doktoricu Azru Spahić. Imao je alkohol u krvi, vozio je prekomjernom brzinom i nije imao vozačku dozvolu. Azra je stradala kao žrtva Berberovićevog noćnog utrkivanja po gradu. Iza sebe ima niz prekršaja i neplaćenih kazni, ali je, ipak, ostao za volanom i bez važeće vozačke dozvole. Za njega je jučer predložen pritvor.
Silnici za volanom
Slučaj je potresao Sarajevo. Građani su u nedjelju izašli na proteste, na mjestu pogibije ostavljali su ruže za Azru, a od vlasti su zahtijevali preuzimanje odgovornosti i konkretne korake kojima će se trkačima i babinim sinovima koji u bijesnim automobilima divljaju po gradu konačno stati ukraj.
No, Berberović je tek jedan od mnogobrojnih primjera silnika za volanom u Sarajevu posljednjih godina zbog kojih su ljudski životi izgubljeni.
Bila je noć. Tog kobnog sarajevskog oktobra 2016. godine studentice Selma Agić i Edita Malkoč vjerovatno nisu mogle ni pomisliti da će im kročenje na pješački prijelaz u blizini studentskog kampusa predstavljati posljednje korake u životu. Naišao je Sanjin Sefić, vozeći brzinom od 106 kilometara na sat, i pokosio ih... Ugasio je dva mlada života. Nakon ubistva dao se u bijeg i uspio čak prijeći srbijansku granicu. U Srbiji je u konačnici uhapšen te izručen BiH.
Slučaj Sefića je samo jedno od brojnih ubistava limenim oružjem kojem su Sarajevo i BiH svjedočili. Profil počinilaca i način izvršenja zločina su, u pravilu, bili zapanjujuće identični.
Slučaj Sefića će iz temelja uzdrmati bh. javnost, a sve će biti praćeno i pooštravanjem kazni i izmjenama Krivičnog zakona. Sefić je u konačnici pravomoćno osuđen na 16,5 godina zatvora.
BMW-om u stajalište
Kerim Mudželet je, divljajući BMW-om u junu 2015. godine, na tramvajskom stajalištu kod Predsjedništva, vozeći brzinom od oko 100 kilometara na sat, usmrtio Jelenu Opričić, državljanku Srbije koja je bila u posjeti Sarajevu, a jednu osobu je teže povrijedio. Od njega pješaci nisu bili sigurni ni na trotoaru ni na tramvajskom stajalištu, jer je silnik za volanom, usljed brzine, izgubio kontrolu nad vozilom te je udario u tramvajsko stajalište, ugasivši pritom jedan mladi život. Mjesecima unazad Mudželet je na društvenim mrežama objavljivao videosnimke na kojima se vidi kako u BMW-u jurca suludim brzinama, koje su prelazile i 200 kilometara na sat. Dobio je sedam godina zatvora.
Godinu ranije, 2014., Semir Rastoder je u sarajevskom naselju Nedžarići pokosio Havu Dovadžiju. Iako osuđivan u više ponovljenih slučajeva, Rastoder je, zahvaljujući pravosudnim zavrzlamama, do danas uspio izbjeći odsluženje kazne.
Ljudski životi
No, i samo nekoliko sati nakon Sefićevog zločina, na glavnim sarajevskim ulicama mogli ste ponovo gledati silnike kako jurcaju automobilima.
I dok će sada političari glumiti da nešto rade, a na sve strane će „frcati“ prijedlozi, koji neće isključivati ni pozive na uvođenje policijske države, uzrok ovih problema je jasan – to je supkultura nasilja i bahatosti čiji su protagonisti praznoglavi mladići izbrijanih glava koji se osjećaju moćno i snažno kad jurcaju kroz grad, krše zakone i prosipaju silu prolazeći nekažnjeno. Sredstva izvršenja su im bijesni automobili koje sigurno nisu sami sebi zaradili.
Pripadnika takve supkulture nema mnogo - nekoliko desetaka, maksimalno stotina - no cijena njihovog siledžijstva su ljudski životi.
Stradale tri djevojke
Almir Ejubović, vozač BMW-a, 29. juna 2018. godine zabio se u metalni stub na autoputu A1 kod Sarajeva. Osuđen je na 15 godina i 10 mjeseci zatvora. U ovoj nesreći smrtno su stradale 17-godišnja Lejla Oruč, 16-godišnja Nađa Neradin i 18-godišnja Ajla Ibrica, dok se teško povrijeđena Ajla Oruč 13. jula probudila iz kome.
Uz navedene slučajeve, koji su najupečatljiviji i koji su uznemirili javnost, tu su i brojne druge nesreće sa smrtnim ishodom ili teškim povredama, a čiji su počinioci dobili minimalne kazne ili čak nikad nisu ni procesuirani.