Iako konačna trasa Jadransko-jonske autoceste (JJAC) kroz BiH još nije usaglašena, u Federaciji BiH već godinama traju aktivnosti na realizaciji ovog projekta.
Poznato je da je Počitelj označen kao interregionalni čvor te je, paralelno s radovima na izgradnji dionice Počitelj – Zvirovići autoceste Koridora 5C, trajala i izgradnja na odvojku za JJAC.
Javni interes
Nakon što je protekao dvogodišnji rok u kojem je bilo potrebno pokrenuti postupak eksproprijacije, Vlada FBiH je na sjednici u ponedjeljak u Mostaru ponovo donijela odluku o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju dionice Počitelj – Stolac na autocesti Jadransko-jonskog koridora.
Kako smo ranije pisali, nakon prethodne odluke Vlade FBiH, JP "Autoceste FBiH“ je nakon provedene procedure za izradu idejnog i glavnog projekta od Stoca do interregionalnog čvora Počitelj, u dužini od 23,5 kilometara, odabralo grupu ponuđača koju su činili IGH d.o.o. Mostar, Institut IGH Zagreb i Integra d.o.o. Mostar.
Rok za posao koji im je povjeren, u vrijednosti od šest miliona i 90.000 KM, istekao je sredinom ove godine.
U međuvremenu su održane i dvije javne rasprave u postupku ocjene Studije o utjecaju na okoliš u Stocu i u Čapljini, a "Autoceste FBiH“ su, otkrili smo, nedavno raspisale javni poziv za izradu idejnog i glavnog projekta spojne ceste od Jadransko-jonske autoceste, dionica Stolac – Počitelj, do spoja sa zapadnom obilaznicom Stoca, pored poslovne zone Poplat, u dužini od osam kilometara.
Neum i Stolac
Inače, trasa se od interregionalnog čvora Počitelj pruža u pravcu juga, ide obodom platoa Dubrava, u blizini naseljenih mjesta Domanovići, Šuškovo Naselje i Opličići, prati kanjon Bregave sa sjeverne strane i kod Tasine pećine u Stocu prelazi preko rijeke Bregave.