KILAVI PROJEKT

Ugovor za radove u vrijednosti od 23,4 miliona potpisan 2020. na četiri godine: Zašto nikad nismo ugledali 140 metara Prve transverzale?

Iako je planirano da budu završeni do 2024., od maja 2021. godine se ne izvode nikakvi radovi na ovoj dionici

Sporna dionica: Na terenu je bio samo jedan rovokopač, a ni njega odavno nema. Avaz

Danijal Hadzovic

6.4.2025

3

Projekt izgradnje Prve transverzale u Sarajevu, koji je od velikog značaja za poboljšanje saobraćaja i smanjenje emisije štetnih plinova u glavnom grad, kada ne napreduje puževim koracima, onda stoji u mrtvoj tački. 

Još 2020. godine potpisan je ugovor s firmom "Euro-Asfalt“ u iznosu od 23 miliona KM za izgradnju prve dionice od Kranjčevićeve ulice do ulice Braće Begić. Iako su bageri bili na terenu, ubrzo je bilo došlo do problema s imovinsko-pravnim odnosima, te je došlo do prestanka radova, tako da ni tih 140 metara do danas nije završeno. 

Ugovor s "Euro-Asfaltom“ potpisan je na četiri godine i istekao je prošle godine.

Sve stalo

U odgovoru za "Dnevni avaz“ iz Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo istakli su da je Okvirni sporazum na period od četiri godine u vrijednosti od 23.425.711,31 KM bez PDV-a potpisan za radove od spoja s ulicom Kranjčevićeva do ulice Braće Begić (od P1-P39), na osnovu kojeg se zaključuju pojedinačni ugovori o radovima. 

Međutim, na osnovu Sporazuma, zaključen je samo jedan ugovor u vrijednosti 1.382.718,40 KM bez PDV-a, a ta sredstva su bila osigurana u budžetu Kantona Sarajevo za 2020. godinu.

Ministarstvo saobraćaja KS: Čekaju rješavanje imovinsko-pravnih odnosa. Facebook

Iz Ministarstva ističu da je kroz okvirni sporazum, plan tadašnje Vlade Kantona Sarajevo bio da se ostatak sredstava za kompletan Okvirni sporazum osigura kroz naredne godine. Ugovor se odnosio na dionicu od P1-P7, u dužini od 120 metara, za koje je izdata građevinska dozvola. 

Krajem oktobra 2020. godine radovi na toj dionici su započeti, ali nisu okončani, zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa, te gradnja te funkcionalne cjeline nije mogla biti nastavljena. Isplaćena sredstva iz tog ugovora iznose 469.173,35 KM s PDV-om. Isplaćena su samo za realizirani dio ugovora, a ostatak sredstava je zadržan u namjenskim sredstvima Direkcije za puteve KS za izgradnju saobraćajnica, gdje se i danas nalaze – navode iz Ministarstva saobraćaja KS.

Čeka bolje dane

Od maja 2021. godine se ne izvode nikakvi radovi na ovoj dionici, pa se samim tim nisu stvorile nikakve dodatne obaveze za projekt, od onoga što je utrošeno. Nastavak gradnje čeka rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, čemu se još ne nazire kraj.

Iz Ministarstva navode da će tek kad se završe ovi sporovi, Direkcija za puteve raspisati tender za nastavak gradnje prve dionice Prve transverzale.

Druga dionica

Kada je riječ o drugoj dionici Prve transverzale, čim su riješeni imovinsko-pravni odnosi, krenulo se s gradnjom saobraćajnice u dužini od 1.200m na kojoj je postavljen prvi sloj asfalta, a koja vodi od Šipa do tunela Kobilja Glava, te je u sklopu Prve transverzale izgrađen i tunel Kobilja glava s dvije tunelske cijevi koje su duge cca 700 metara.

- To je ujedno i prvi tunel koji gradi Kanton Sarajevo. I na drugoj dionici je bilo izazova sa rješavanjem imovinsko-pravnih odnosa. Za treću dionicu od Hotonja do Jošanice u toku je postupak javne nabavke za projektovanje. Prva transverzala ostat će jedan od ključnih prioriteta Vlade Kantona Sarajevo, Ministarstva saobraćaja i Direkcije za puteve KS – naveli su iz Ministarstva saobraćaja KS.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.