APSURDI

Imovinsko-pravni odnosi kao izgovor za nerad: Mogu da grade, ali neće

Iako iz Vlade KS često ističu kako je Prva transverzala jedan od ključnih prioriteta, konkretni potezi to ne potvrđuju

Prva dionica kreće od Mašinske škole. Avaz

Danijal Hadzovic

8.4.2025

5

Projekt izgradnje Prve transverzale u Sarajevu, koji bi trebao imati ogroman značaj za rasterećenje saobraćaja i smanjenje zagađenja zraka u glavnom gradu, već godinama stoji u mjestu. Povremeno se činilo da napreduje, ali uglavnom se nalazi u potpunom zastoju.

Napuštene šupe

Još 2020. godine potpisan je ugovor s firmom "Euro-Asfalt“ vrijedan 23 miliona KM za izgradnju prve dionice – od Kranjčevićeve ulice do ulice Braće Begić. Iako su mašine tada izašle na teren, radovi su ubrzo obustavljeni zbog problema s imovinsko-pravnim odnosima. Ni danas, četiri godine kasnije, tih 140 metara nije završeno.

Iz Ministarstva saobraćaja KS za "Dnevni avaz“ navode kako upravo neriješeni imovinsko-pravni odnosi i dalje predstavljaju glavnu prepreku:

- Nastavak radova zavisi od rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, a njihovom okončanju se još uvijek ne nazire kraj – poručuju iz Ministarstva.

Dionica na kojoj su radovi stali. Avaz

- Nastavak radova zavisi od rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, a njihovom okončanju se još uvijek ne nazire kraj – poručuju iz Ministarstva.

Međutim, prema informacijama "Avaza“, situacija na terenu govori drugačije. Na dionici na kojoj radovi već godinama miruju, ne postoje prepreke za gradnju, što potvrđuju i fotografije. 

Kuće/šupe koje još nisu srušene već odavno su napuštene i u njima se, osim povremeno narkomana koji ih koriste za okupljanje, ne može niko zateći.

Sve zaustavljeno

Već 2020. godine, u mandatu tadašnjeg premijera Marija Nenadića, uklonjena je većina objekata koji su se nalazili u ulici Halida Kajtaza i blokirali trasu. Time su stvoreni svi uvjeti za nastavak radova na dionici od Mašinske škole do ulice Braće Begić. Ipak, radovi na ovoj dionici potpuno su obustavljeni i od tada se ne radi ništa.

Ne nazire se kada će radovi biti nastavljeni. Avaz

Ipak, 2022. godine, nelegalna šupa na trasi iskorištena je kao izgovor za blokadu radova. Umjesto njenog uklanjanja, tadašnji premijer Edin Forto i načelnik Srđan Mandić zaustavili su nastavak gradnje.

Iako iz Ministarstva i Vlade KS često ističu kako je Prva transverzala jedan od ključnih prioriteta, konkretni potezi to ne potvrđuju. Tako je, naprimjer, ove godine u budžetu Kantona Sarajevo za izgradnju saobraćajnice planirano je simboličnih – 100 KM.

Javni interes

Već u oktobru 2019. Vlada KS donijela je odluku o proglašenju javnog interesa za cijelu trasu Prve transverzale, što je trebalo omogućiti brže rješavanje imovinsko-pravnih pitanja i rušenje objekata na trasi. 

Šupa i dalje stoji na putu. Avaz

No, umjesto da se koristi za ubrzanje procesa, čini se da se upravo ti sporovi koriste kao izgovor za izostanak konkretnih poteza.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.