Projekt izgradnje Prve transverzale u Sarajevu, koji bi trebao imati ogroman značaj za rasterećenje saobraćaja i smanjenje zagađenja zraka u glavnom gradu, već godinama stoji u mjestu. Povremeno se činilo da napreduje, ali uglavnom se nalazi u potpunom zastoju.
Napuštene šupe
Još 2020. godine potpisan je ugovor s firmom "Euro-Asfalt“ vrijedan 23 miliona KM za izgradnju prve dionice – od Kranjčevićeve ulice do ulice Braće Begić. Iako su mašine tada izašle na teren, radovi su ubrzo obustavljeni zbog problema s imovinsko-pravnim odnosima. Ni danas, četiri godine kasnije, tih 140 metara nije završeno.
Iz Ministarstva saobraćaja KS za "Dnevni avaz“ navode kako upravo neriješeni imovinsko-pravni odnosi i dalje predstavljaju glavnu prepreku:
- Nastavak radova zavisi od rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, a njihovom okončanju se još uvijek ne nazire kraj – poručuju iz Ministarstva.
- Nastavak radova zavisi od rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, a njihovom okončanju se još uvijek ne nazire kraj – poručuju iz Ministarstva.
Međutim, prema informacijama "Avaza“, situacija na terenu govori drugačije. Na dionici na kojoj radovi već godinama miruju, ne postoje prepreke za gradnju, što potvrđuju i fotografije.
Kuće/šupe koje još nisu srušene već odavno su napuštene i u njima se, osim povremeno narkomana koji ih koriste za okupljanje, ne može niko zateći.
Sve zaustavljeno
Već 2020. godine, u mandatu tadašnjeg premijera Marija Nenadića, uklonjena je većina objekata koji su se nalazili u ulici Halida Kajtaza i blokirali trasu. Time su stvoreni svi uvjeti za nastavak radova na dionici od Mašinske škole do ulice Braće Begić. Ipak, radovi na ovoj dionici potpuno su obustavljeni i od tada se ne radi ništa.
Ipak, 2022. godine, nelegalna šupa na trasi iskorištena je kao izgovor za blokadu radova. Umjesto njenog uklanjanja, tadašnji premijer Edin Forto i načelnik Srđan Mandić zaustavili su nastavak gradnje.
Iako iz Ministarstva i Vlade KS često ističu kako je Prva transverzala jedan od ključnih prioriteta, konkretni potezi to ne potvrđuju. Tako je, naprimjer, ove godine u budžetu Kantona Sarajevo za izgradnju saobraćajnice planirano je simboličnih – 100 KM.
Javni interes
Već u oktobru 2019. Vlada KS donijela je odluku o proglašenju javnog interesa za cijelu trasu Prve transverzale, što je trebalo omogućiti brže rješavanje imovinsko-pravnih pitanja i rušenje objekata na trasi.
No, umjesto da se koristi za ubrzanje procesa, čini se da se upravo ti sporovi koriste kao izgovor za izostanak konkretnih poteza.